کد خبر: 39362
تاریخ انتشار: سه شنبه, 27 فروردين 1398 - 11:44

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

تشکیل واحد علم سنجی در دانشگاه سمنان

منبع : لیزنا
روح الله خادمی، مشاور علم سنجی و وب سنجی معاونت پژوهشی دانشگاه سمنان در مورد تشکیل واحد علم سنجی در دانشگاه سمنان و برنامه های پیش روی آن توضیح داد.
تشکیل واحد علم سنجی در دانشگاه سمنان

روح الله خادمی در مصاحبه با خبرنگار لیزنا، عبارت «مشاور علم سنجی» را تعریف کرد و گفت: اکثر دانشگاه های وزارت علوم اهمیت علم سنجی را درک کرده و کمیته علم سنجی راه اندازی کرده اند. در دانشگاه سمنان نیز با توجه به اهمیت علم سنجی و تاثیر آن در سیاست گذاری علمی و پژوهشی، جایگاهی به عنوان مشاور علم سنجی و وب سنجی تعریف شده است. در کنار آن کمیته علم سنجی در حال تشکیل است تا فعالیت های مربوط به علم سنجی را انجام داده و در صورت نیاز در این زمینه مشاوره های لازم را به مسئولین و معاونت پژوهشی ارائه دهد.

مشاور علم سنجی معاونت پژوهشی دانشگاه سمنان دلیل قبول مسئولیت در این حوزه را مطالعات و پژوهش های انجام گرفته از سوی او در حوزه علم سنجی عنوان کرد و در مورد برنامه های آتی این واحد گفت: برنامه های زیادی از جمله راه اندازی کمیته علم سنجی، بحث مشاوره ای جهت مشخص شدن وضعیت دانشگاه در حوزه علم سنجی و ارتقا آن، بررسی راهکارهای مختلف ارتقا رتبه و جایگاه دانشگاه، اساتید و گروه ها در شاخص های علم سنجی، کمک به پژوهشگران و برگزاری کارگاه آموزشی با محتوای آموزشی و کلیاتی در زمینه علم سنجی و اجرای برنامه های مختلف آموزشی و پژوهشی در نظر گرفته شده است.

خادمی در پایان سیاست گذاری علمی و پژوهشی را مبنای تشکیل واحد علم سنجمی در دانشگاه سمنان عنوان کرد و در مورد دور نمای این وحد افزود: امید بر این است که با شناسایی شاخص ها بر روی ارتقا رتبه دانشگاه و اساتید کار شود تا بتوانیم در نظام های رتبه بندی داخلی و خارجی جایگاه و رتبه دانشگاه را به شکل کمی و کیفی ارتقا دهیم.

مهدیه اسفندیار (دانشجوی کارشناسی رشته علم اطلاعات و دانش شناسی)

 

پیمان. ک
|
Germany
|
1398/01/27 - 12:18
0
0
از زحمات جناب دکتر خادمی در راه تعالی رشته و گرایشهای آن نهایت تشکر و قدر دانی را دارم.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: