کد خبر: 5511
تاریخ انتشار: سه شنبه, 31 خرداد 1390 - 09:06

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

تأثیر غیاب رئیس کتابخانه ملی بر همایش «فلسفه کتابداری»

  تبدیل شدن همایش ملی «فلسفه کتابداری» به همایشی بین المللی و عدم وجود رئیس در کتابخانه ملی باعث به تعویق افتادن مجدد برگزاری این همایش شده است.

 

دکتر حبیب الله عظیمی، معاون کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران و دبير اجرايي اين همايش در گفتگو با خبرنگار لیزنا در رابطه با به تعویق افتادن همایش «فلسفه کتابداری» اظهار کرد: " در ابتدا قرار بود این همایش در سطح ملي در اردیبهشت  ماه سال جاري برگزار شود اما سپس به دليل بين المللي شدن آن قرار شد در هفته کتاب سال جاري برگزار شود. بنابراين دلیل اصلی به تعویق افتادن مرحله اول تصميم گيري این بود که مصوب شد تا این سمینار داخلی به شکل یک سمینار بین المللی برگزار شود."

وی افزود: "اطلاع رسانی این همایش در سطح ملی با فراخوان عمومی و با سفارش مقاله به اساتیدی خاص و در سطح بین المللی در حد سفارش مقاله به اساتیدی مشخص که در محورهای همایش فعال هستند بود که با رایزنی برگزار کنندگان همایش (کتابخانه ملی، انجمن کتابداری و اطلاع رسانی و  دانشگاه تهران )  انتخاب شده بودند. بحث هزینه ها و دعوت از مهمانان خارجی بر عهده کتابخانه ملی بود که با عدم وجود رئیس در سازمان در چند ماه گذشته عملا برگزاری همایش مجدداً به تأخیر افتاد."

دکتر عظیمی در ادامه اظهار داشت: " در صحبتی که اخيرا با دبیر علمی همایش، دکتر غلامرضا فدایی و دکتر سعید رضایی شریف آبادی، رئيس انجمن كتابداري داشتم قرار بر این شد که جلسه ای بعد از بازگشت دكتر فدايي از حج با حضور اعضاي هيئت علمي برگزار شود تا تاریخ و شکل برگزاری این همایش (ملی یا بین المللی) تعيين شده و بطور رسمي اعلام گردد. "

وی درخصوص چکیده های دریافت شده و روند داوری مقالات به خبرنگار لیزنا گفت: "تا كنون با فراخوان اوليه حدود 50  چکیده مقاله به دبيرخانه همايش ارسال شده است. انشاالله پس از تعيين زمان و نحوه دقيق برگزاري اين همايش در اولين جلسه چكيده هاي مقاله هاي ارسالي جهت داوري ارسال خواهد شد و تعدادي هم مقاله به اساتيدي كه در حوزه هاي محورهاي موضوعي همايش تخصص دارند سفارش مقاله داده خواهد شد."

خبرنگار: الهه حسینی

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: