کد خبر: 5512
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 01 تیر 1390 - 09:00

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

عدم حضور نمایندگان ایرانی از کتابخانه ملی در ایفلا 2011

  مشکلات و موانع ویزای امریکا و عدم حضور رئیس در کتابخانه ملی ایران عوامل اصلی عدم شرکت اعضاي هيئت علمي و كارشناسان ارشد کتابخانه ملی در کنفرانس ایفلا 2011 است.

 

به گزارش لیزنا، در هفتاد و هفتمین کنفرانس جهانی کتابداری و اطلاع رسانی ایفلا (فدراسيون بين‌المللي انجمن‌ها و مؤسسات كتابداري) در سال 2011 که از 13-18 آگوست (22-27 مرداد 1390) با موضوع «کتابخانه ها فراتر از کتابخانه: یکپارچگی ، نوآوری و اطلاعات برای همه »، در «سن خوان» در پایتخت جمهوری «پورتوریکو» برگزار می شود، سه مقاله و سه پوستر از ایران در این اجلاس جهانی پذیرش شده است.

پژوهشگرانی از  دانشگاه آزاد اسلامی، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، دانشگاه سمنان آثاری را ارسال کرده اند که مقاله سعیده اکبری داریان از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران که با همکاری سید مهدی طاهری از مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی نگاشته شده است، مورد پذیرش قرار گرفته است که امکان حضور و ارائه مقاله امکان پذیر نشده است.

دکتر حبیب الله عظیمی معاون کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران  در این رابطه به خبرنگار لیزنا گفت: "  از سال قبل صحبت از این بود که در سال 2011 برای شرکت در کنفرانس ایفلا به ویزای امریکا نیاز است و ما هم به دلیل سختی های موجود برای اخذ ویزا  طراحی خاصی براي اين حضور نداشتیم و عملا صرفنظر کردیم و از طرفی برای مأموریت ها و سفر های خارجی نیاز است که  حتما رئیس سازمان با مکاتباتی مجوز لازم را کسب کند اما طبیعتا چون رئیس نبود در ایفلای 2011 نماینده ای از ایران از سوی کتابخانه ملی حضور نخواهد داشت. حتی اگر مشکلات و موانع ویزای امریکا نبود حضور نمایندگان ایرانی منتخب از کتابخانه ملی متأثر از عدم حضور رئیس می شد و متوقف می ماند.

وی اظهار امیدواری کرد: "ما چون عضو کمیته های ایفلا هستیم تمایل داریم که هر سال در کنفرانس های ایفلا شرکت کنیم  امیدوارم با تعیین رئیس بتوانیم همکاران را برای حضور در ایفلای بعدی تشویق نماییم."

خبرنگار: الهه حسینی

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: