کد خبر: 14624
تاریخ انتشار: سه شنبه, 26 فروردين 1393 - 12:51

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کارگاه

کارگاه « ویراستاری»

 برگزار شد
کارگاه « ویراستاری»

  به گزارش لیزنا، مرکز نشر دانشگاهی در نظر دارد دو دورۀ کوتاه مدت کارگاه ویرایش را با مدیریت مهندس داهی در بهار 93 برگزار نماید.

 

هدف از این دوره ­ها آشنایی بیشتر دانشجویان با نکاتی است که در ویرایش علمی باید در نظر گرفته شود. امروزه ایرادات نوشتاری و دستوری جزء جدایی­ناپذیر متون ترجمه­ ای به حساب می­آیند تا آنجا که برخی از این اشکالات به دلیل تکرار در نوشته­ های علمی فارسی چهره­ ای صحیح به خود گرفته ­اند و افراد قادر به تشخیص آنها نیستند.

 

مرکز نشر دانشگاهی با برگزاری این دوره سعی دارد توجه دانشجویان را به اهمیت موضوع انتقال مفاهیم علمی به دانش ­آموزان و دانشجویان، به شکلی ساده و درست جلب کنند. این دوره برای کسانی است که قادر به شرکت در دوره ­های کامل کلاسهای ویراستاری نیستند.


  مهندس داهی از ویراستاران کشور است که طی 22 سال (1364 تا 1386) در مرکز نشر دانشگاهی آثار ارزشمندی را به جامعه علمی کشور تقدیم کرده­‌ است که از میان آنها می‌توان به گردآوری واژگان کشاورزی اشاره کرد. وی ویراست دوم واژگان کشاورزی را به حبیب­ ا...ثابتی اهدا کرد و این موضوع نشان از اعتماد به درست بودن محتویات کتاب دارد که آن را هدیه‌ای درخور مقام شامخ این استاد کم نظیر ایران دانسته است.


 گفتنی است، کارگاه مذکور در دو دورۀ جداگانه 4جلسه­ ای در بهار 93 برگزار خواهد شد. شروع ثبت نام هر یک از این دوره­ ها از 25 فروردین 93، آغاز شده است و علاقه‌مندان می­توانند در ساعات اداري براي ثبت نام به خيابان شهيد بهشتي، خيابان خالد اسلامبولی، کوچه‌ي سوم مراجعه کنند و يا براي کسب اطلاعات بيشتر با شماره‌ 88556160  می آبادی تماس بگيرند.



علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت مرکز نشر دانشگاهی مراجعه نمایند.

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: