کد خبر: 16191
تاریخ انتشار: سه شنبه, 04 شهریور 1393 - 15:44

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کارگاه

کارگاه «مقدمات حرفه‌ای شدن در رمان‌نویسی»

 
کارگاه «مقدمات حرفه‌ای شدن در رمان‌نویسی»

  به گزارش لیزنا، دوره‌ی آموزشی «مقدمات حرفه‌ای شدن در رمان‌نویسی» در سه ترم با تدریس محمدحسن شهسواری و علی‌رضا محمودی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود. ترم نخست آن به بررسی «ژانر: ابزار داستان‌نویس» اختصاص دارد. مدرس این دوره علی‌رضا محمودی است. در این دوره مفاهیم اصلی و فرعی رویکرد ژانری برای معرفی ابزاری برای خلق پیرنگ در دست داستان‌نویس، بررسی می‌شود.

 

 مباحث مورد بررسی در این دوره عبارت‌اند از: مفاهیم اولیه ژانر برای داستان نویس و تاریخ ژانر؛ ژانر، سبک، پیرنگ (زیرژانر، چرخه، تلفیق و ...)؛ رومانس عاشقانه، خانوادگی، مدرن، کمدی، جنایی، هیجان‌انگیز، تاریخی، علمی‌ـ تخیلی و ادبیات ژانری در ایران.

 

دو دوره‌ی باقی‌مانده با عنوان «تئوری‌های شخصیت و پی‌رنگ» و «کارگاه قوام دادن شخصیت و پی‌رنگ رمان» را محمدحسن شهسواری تدریس خواهد کرد. گذراندن دوره‌ی نخست، پیش‌نیاز دوره‌ی سوم است.

 

گفتنی است این دوره برای افرادی مناسب است که پیش از این رمان یا مجموعه داستانی را چاپ یا به اتمام رسانده و یا به طور جدی دوره‌های داستان کوتاه یا رمان‌نویسی را گذرانده‌اند.

 

«مقدمات حرفه‌ای شدن در رمان‌نویسی» روزهای پنج‌شنبه ساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار می‌شود. آغاز آن ۱۰ مهر است. علاقه‌مندان به حضور در آن تا ۱۸ شهریور فرصت دارند در ساعات اداری به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۸۸۷۲۳۳۱۶ و ۸۸۷۱۷۴۵۸ تماس بگیرند.

 

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: