کد خبر: 21368
تاریخ انتشار: سه شنبه, 21 مهر 1394 - 18:56

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کارگاه

کارگاه «فناوری‌های نوظهور در کتابخانه‌ها» برگزار شد

کارگاه آموزشی «فناوری‌های نوظهور در کتابخانه‌ها» با حضور محسن حاجی‌زین‌العابدینی، استادیار دانشگاه شهید بهشتی و نماینده انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران برگزار شد.
کارگاه «فناوری‌های نوظهور در کتابخانه‌ها» برگزار شد

 

به گزارش لیزنا، کارگاه آموزشی«فناوری‌های نوظهور در کتابخانه‌ها»با حضورمحسن حاجی‌زین‌العابدینی، استادیار دانشگاه شهید بهشتی و نماینده انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران توسط اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با همکاری انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی شاخه همدان، در کتابخانه عمومی اعتمادیه برگزار شد.

 

کارگاه مذکور مورد استقبال گرم 120 نفر از کتابداران دانشگاه‌های بوعلی سینا، علوم‌پزشکی همدان، کتابخانه‌های عمومی، دانشجویان کتابداری پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و دانشجویان «علم اطلاعات و دانش‌شناسی» دانشگاه آزاد همدان قرار گرفت.

 

در این کارگاه محسن حاجی زین العابدینی به فناوری‌های نوظهور در کتابخانه‌ها نظیر RFID، کتاب‌های الکترونیکی و فناوری‌های نوین در زمینه طراحی این کتاب‌ها، عینک گوگل، عینک نوکیا، کتابخانه‌هایی که کلیه خدماتشان به صورت شبانه روزی و الکترونیکی می باشد، استفاده از ربات‌ها در قسمت امانت و نیز حساس‌تر شدن نقش کتابداران به عنوان همکار در پردازش اطلاعات و ارائه خدمات نوین‌تر اشاره نمود.

 

در پایان به همه شرکت کنندگان در این کارگاه، گواهی شرکت در دوره اعطا گردید.

برچسب ها :
اطلاع رسان
|
Iran
|
1394/07/26 - 07:10
0
2
کاش مطالب گفته شده بر روی سایت لیزنا قرار می گرفت تا ما که کیلومترها فاصله داریم و سالها اطلاع رسانی را انجام می دادیم نیز آگاهی پیدا می کردیم.
موفق باشید
کتابدار
|
Iran
|
1394/07/22 - 08:13
0
0
چقدر خوب
کاش این کارگاه ها در استان های شمال غرب از جمله آذربایجان غربی هم برگزار شود
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: