در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود
کارگاه «بررسی تکنیک‌های منسوخ در کتاب‌آرایی»

 

به گزارش لیزنا، دوره آموزشی «بررسی تکنیک‌های منسوخ در کتاب‌آرایی»، به هنر کتاب‌سازی و کتاب‌آرایی در تاریخ ایران اشاره دارد. کتاب‌سازی و کتاب‌آرایی یکی از هنرهای تمدن درخشان ایرانی- اسلامی است که جلوه‌های ظریف آن، رواج علم و دانش در ایران و ذوق مردمان هنردوست و هنرجوی این سرزمین را در گذر روزگاران دیرینه بیان می‌کند.

دوره آموزشی «بررسی تکنیک‌های منسوخ در کتاب‌آرایی» روزهای یک‌شنبه در 5 جلسه از ساعت 10 تا 13 با تدریس حسین تنکابنی در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود. این نگارگر و پژوهشگر هنرهای سنتی، نزد استادانی بزرگ همچون محمود فرشچیان، محمدباقر آقامیری و اردشیر مجرد تاکستانی هنر آموخته است. از کوشش‌های هنری وی می‌توان به طراحی نقوش و قبه‌های حرم امام حسین علیه‌السلام، طرح گنبد مسجد امام صادق علیه‌السلام در تهران و مرمت بناهای تاریخی و مذهبی اشاره کرد. نخستین جلسه این دوره آموزشی 27 تیر 1395 خورشیدی خواهد بود.

 

دوستداران و علاقه‌مندان به حضور در دوره آموزشی «بررسی تکنیک‌های منسوخ در کتاب‌آرایی»، برای دریافت آگاهی‌های بیش‌تر و نام‌نویسی می‌توانند با شماره تلفن 66700878 (حوزه پژوهش و آموزش) کتابخانه و موزه ملی ملک تماس بگیرند یا حضوری به این بخش به نشانی «تهران، میدان امام خمینی، خیابان امام خمینی، سردر میدان مشق، محوطه تاریخی باغ ملی» مراجعه کنند.