کد خبر: 25080
تاریخ انتشار: یکشنبه, 07 شهریور 1395 - 14:04

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کارگاه

کارگاه آموزشی «سامانه غدیر: عضویت فراگیر کتابخانه‌ها» برگزار می‌شود

منبع : لیزنا
ایرانداک، کارگاه آموزشی «سامانه غدیر: عضویت فراگیر کتابخانه‌ها» را  با هدف آموزش رابط‌های کتابخانه‌های زیرپوشش این طرح، در یک دوره سه روزه در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌کند.
کارگاه آموزشی «سامانه غدیر: عضویت فراگیر کتابخانه‌ها» برگزار می‌شود

 به گزارش لیزنا، طرح غدیر راهكاری است كه پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) برای دسترسی مستقیم به منابع کتابخانه‌های زیرپوشش، طراحی و اجرا نموده است.

 

بر پایه این طرح، افراد زیرپوشش که متقاضی استفاده از منابع موجود در این کتابخانه‌ها هستند، می‌توانند از محلی که به عنوان مبدأ برای آنها تعیین شده است یک کارت عضویت و چند کارت امانت دریافت کنند و به عضویت طرح درآیند. اعضای طرح با استفاده از کارت نخست می‌توانند به کتابخانه‌های زیرپوشش طرح مراجعه و از همه خدمات آنها در محل استفاده کنند و با سپردن هر کارت امانت یک کتاب امانت دادنی را به امانت گیرند.

 

هم‌چنین، اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری، در صورتی که  كتابخانه‌های وابسته به دانشكده/ پژوهشكده محل كار یا تحصیل آنان در عرضه خدمات به اعضای دیگر طرح همكاری کنند، می‌توانند به عضویت طرح غدیر درآیند.

گفتنی است، اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌توانند، برای درخواست عضویت، با در دست داشتن کارت شناسایی معتبر (کارت پرسنلی برای اعضای هیئت علمی و کارت دانشجویی برای دانشجویان) به محلی که به عنوان مبدأ برای ایشان تعیین شده است، مراجعه کنند.

مؤسسه‌ها و کتابخانه‌های زیرپوشش وزارت علوم، تحقیقات‌، و فناوری می توانند برای آگاهی از چگونگی عضویت در این سامانه، با رایانامه  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید  تماس بگیرند.

 

بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، کارگاه آموزشی سامانه غدیر روز دوشنبه تا چهارشنبه، 8 تا 10 شهریور ماه در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: