کد خبر: 25623
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 06 آبان 1395 - 17:14

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کارگاه

کارگاه اصول مقدماتی مقاله‌نویسی و آشنایی با نرم افزار ویراستار در شیراز برگزار شد

منبع : لیزنا
کارگاه اصول مقاله نویسی و آشنایی با نرم افزار ویراستار به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز و به منظور توانمندسازی کتابداران کتابخانه های عمومی این شهرستان برگزار شد.
کارگاه اصول مقدماتی مقاله‌نویسی و آشنایی با نرم افزار ویراستار در شیراز برگزار شد

 به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شیراز، در این کارگاه آموزشی، در دو بخش مطالب مربوط به مقاله‌نویسی و ویراستاری تدریس شد.

 در بخش اول آن  معصومه عبداللهی، دانشجوی دکترای علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز و کتابدار کتابخانه عمومی حافظیه مباحثی از قبیل ارزش نوشتن و پیش نیازهای آن، انواع مقالات، چگونگی شروع یک پروژه تحقیقی، مراحل مختلف نوشتن مقاله و چگونگی ارائه آن به جامعه علمی  و... را مطرح کرد .

بخش دوم این کارگاه نیز به اصول درست‌نویسی و ویراستاری اختصاص داشت و در آن نرم‌افزار ویرایش متن «ویراستیار» درخصوص تصحیح و ویرایش نگارشی متون معرفی و کارکرد بخش های مختلف آن به صورت عملی ارائه شد. 

سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شیراز در رابطه با برگزاری این کارگاه آموزشی، با تأکید بر ضرورت ارتقای سطح دانش و آگاهی و مهارت‌های شغلی پرسنل کتابخانه‌ها گفت: آموزش های ضمن خدمت می تواند به افزایش کارآیی کارکنان و ایجاد سازش با محیط و در نتیجه افزایش خدمات کتابداران منجر شود.

فاطمه صفری‌راد برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی به صورت مستمر را از اولویت اصلی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شیراز برشمرد و افزود: کارگاه اصول مقدماتی مقاله‌نویسی و آشنایی با نرم افزار ویراستار نیز بر همین اساس و با حضور جمعی از کتابداران کتابخانه های عمومی نهادی و مشارکتی  و کارشناسان اداره شهرستان شیراز تشکیل شده است.

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: