کد خبر: 25811
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 19 آبان 1395 - 19:59

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کارگاه

برگزاری کارگاه «پژوهش مشارکتی» برای نابینایان در کتابخانه ملی

منبع : لیزنا
کارگاه «پژوهش مشارکتی و به اشتراک گذاری اطلاعات برای نابینایان» در کتابخانه ملی برگزار می‌شود.
برگزاری کارگاه «پژوهش مشارکتی» برای نابینایان در کتابخانه ملی

به گزارش روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، اداره کل اطلاع رسانی این سازمان در نظر دارد چهارمین دوره سلسله کارگاه «فناوری‌های مرتبط با مطالعه و پژوهش ویژه افراد با آسیب بینایی» را با عنوان «پژوهش مشارکتی و به اشتراک گذاری اطلاعات برای نابینایان» با تدریس سید مهدی صادقی نژاد، حسین عبدالملکی و امید هاشمی، برگزار کند.

 

بر این اساس در این کارگاه، ابتدا درباره «نحوه مشارکت نابینایان در کارهای پژوهشی با افراد بینا» بحث شده و سپس استفاده از Dropbox و Google Drive و استفاده از آن‌ها در پژوهش‌های مشارکتی توسط نابینایان آموزش داده می‌شود.

از دیگر آموزش‌های این کارگاه می‌توان به آموزش به اشتراک گذاری اطلاعات در برخی وبسایت‌های کاربردی با تاکید بر پژوهش و نیز شبکه‌های اجتماعی، ارائه نکات و توصیه‌های کاربردی در زمینه «تعامل اجتماعی، نابینایان و پژوهش مشارکتی»، اشاره کرد.

 دوره اول و دوم کارگاه «فناوری‏های مرتبط با مطالعه و پژوهش ویژه افراد با آسیب بینایی» در آبان و بهمن سال گذشته و دوره سوم این سلسله کارگاه، در مرداد ماه سال جاری برگزار شد. دوره‌ چهارم نیز پنجشنبه 20 آبان ماه، از ساعت 9 تا 13 در بخش نابینایان کتابخانه ملی واقع در بزرگراه حقانی (غرب به شرق)، بعد از ایستگاه مترو، بلوار کتابخانه ملی، اداره کل اطلاع رسانی، طبقه همکف، به طور رایگان برگزار می‌شود.

علاقمندان می‌توانند برای حضور و ثبت نام در این کارگاه از طریق پست الکترونیک این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید و شماره تماس‌های 81623229 و 81623231 تماس بگیرند.


شرکت کنندگان در این کارگاه، گواهی علمی معتبر از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی اعطاء می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: