کد خبر: 18312
تاریخ انتشار: دوشنبه, 06 بهمن 1393 - 09:57

داخلی

»

مطالب فناوری

»

مخابرات

طرح گوگل برای ورود به صنعت تلفن همراه

کاربران آمریکایی ممکن است با طرح های اطلاعات تلفن همراه ارزان قیمت و بدون قطعی سروکار داشته باشند و از پروژه دیگر گوگل برای کاهش موانع دسترسی به اینترنت بهره مند شوند.
طرح گوگل برای ورود به صنعت تلفن همراه

به گزارش لیزنا، گوگل با هدف تحول در صنعت تلفن همراه، و در رأس آن راه اندازی طرح های تلفن همراه مورد نظر خود و اطلاعات همراه کاربران ایالات متحده، فعالیت هایی را آغاز کرده است.

 

برای پشتیبانی از طرح های جدید موبایل ، گوگل در حال جستجو و راه اندازی یک سرویس بی سیم است که بر روی زیر ساخت متعلق به شرکت T-mobile و sprint قابل اجراست.

 

اطلاعات وسیعی درباره نحوه بسته بندی این محصول توسط گوگل موجود نیست. تنها این نکته آشکار است که پروژه تحت نام رمز «Nova» انجام می شود و احتمالا امسال تحت مدیریت Google exec nick fox و به عنوان بخشی از فعالیت ها در ایجاد تحول بازار بی سیم ایالات متحده راه اندازی خواهد شد.

 

MVNO ها رکوردهای ترکیبی از موفقیت در اروپا و ایالات متحده دارند، همچنین به طلیعه هایی از جنگ قیمت در برخی از بازار ها کمک کرده و بیشتر روی پرداخت ماهانه بر خلاف مدل قرارداد مقاطعه دو ساله تمرکز کرده است. گوگل وارد بازار رقابتی خواهد شد. در ایالات متحده همچنین تعداد زیادی از سایر MVNO ها وجود دارد که فروشنده خدمات بی سیم سایر اپراتورهای اصلی هستند نظیر:AT&T ،Sprint، Verison ، T-mobile. تفاوت اساسی سایر MVNO ها و گوگل احتمالا این است که کمپانی جستجو، درست مثل اندروید، ممکن است در درجه اول سود مستقیم نداشته باشد. گوگل تا زمانی که با دسترسی بی سیم، کاربران بیشتری را به دست آورد؛ تجارت اصلی خود درباره تبلیغات فروش را پشتیبانی می کند.

 

گوگل، در حال حاضر درصدد راه اندازی تعدادی پروژه پهنای باند و بی سیم در ایالات متحده و سراسر جهان برای بهبود دسترسی به اینترنت است. این پروژه ها شامل گوگل فیبر و پروژه لون می شوند.

 

گوگل همچنین در حال پیشروی برای استفاده از طیف 3.5GHz است. این طیف را می توان برای شبکه کوچک تلفن همراه در شهر های بزرگ استفاده کرد و در خارج از باندهای گران تر مجاز برای شبکه های تلفن همراه اصلی عمل کرد. گوگل از پاسخ به پرسش زد دی نت، درباره آخرین پروژه بی سیم، امتناع کرد.

 

با اینکه LTE موبایل در ایالات متحده مشکلی ندارد، کاربران با تعهدات موبایلی گران قیمت با استاندارد های جهانی روبرو هستند، با این حال انتظار می رود،  قیمت جذب خطوط پهنای باند ثابت در کشور پایین باقی بماند. به گفته تحلیلگر شرکت OVUM استفاده ایالات متحده از پهنای باند پر سرعت به نسبت سایر کشورها به علت این دو فاکتور در سال های آتی رو به کاهش خواهد بود.

 

تحلیلگر OVUM به زد دی نت می گوید:"هدف گوگل این است که تا حد امکان تعداد افراد بیشتری به اینترنت متصل شوند و چنانچه در دسترسی آن ها مانعی وجود دارد، آن ها ممکن است مداخله کنند و در صورتی که مانع همان هزینه های دسترسی است، آن را برطرف کنند.» او می افزاید: "مشخصا حرکت آن ها می تواند بسیار تفرقه انگیز باشد. Sprint وT-mobile دوست ندارند ببینند که بازارشان توسط گوگل تنزل پیدا می‌کند." آیا گوگل درآمد و سود کافی برای انتقال به کاربران در قالب دسترسی سوبسیدی به اینترنت دارد؟ شاید نه، اما اگر آن ها بازار دسترسی را مانعی برای تجارت اصلی خود بدانند ناچار برای آن چاره ای می اندیشند."

 

به گفته ژورنال وال استریت، گوگل دو پیمان جداگانه با T-mobile و Sprint دارد. معامله باSprint  یک «ماشه حجم» دارد که صورتی که کاربران گوگل به سطح معینی برسد شرکت ها را مجبور به مذاکره مجدد می نماید.

 

گفتنی است، MVNO توافقی است كلی و گسترده كه به اپراتور شبكه سیار MNO امكان فروش حجم زیادی از خدمات را می‌دهد؛ این امر را یا با فروش مجدد و بسیار متنوع‌تر و تخصصی‌تر خدمات یا به‌وسیله میزبانی یك سرویس به عنوان یك MVNO روی شبكه بازارهای دیگر انجام می‌شود. می‌توان گفت كه یك MVNO در حقیقت یك فروشنده و MNO یك تولیدكننده است. در حال حاضر، همه MNOها صاحب تمامی قسمت‌های مربوط به زنجیره تهیه و تولید سرویس سیار هستند و آنها را مدیریت می‌كنند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: