کد خبر: 35492
تاریخ انتشار: یکشنبه, 17 تیر 1397 - 13:15

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

اخبار کتابخانه ملی

دیدار اشرف بروجردی با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

منبع : لیزنا
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن بازدید از سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، با رئیس و مدیران ارشد این سازمان دیدار و تبادل نظر کرد.
دیدار اشرف بروجردی با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، در این دیدار اشرف بروجردی؛ رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ضمن خوشامدگویی به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مجموعه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با هدف حفظ میراث ماندگار ایرانیان و با رویکرد توسعه دیدگاه‌های اسلامی- ایرانی و توسعه تحقیقات اسلامی شکل گرفته است. در همین راستا اساس‌نامه‌ای در مجلس شورای اسلامی تدوین شد و امروز ما میراث‌دار مجموعه‌ای هستیم که از انبوهی از اطلاعات، دانش و فناوری‌ برخوردار است. مجموعه‌ای که هم نیازمند توسعه است و هم اینکه بیش از گذشته شناسانده شود. همچنین باید بتوانیم بر اساس استانداردهایی که در عرصه بین‌المللی تعریف می‌شود، منابع مکتوب هر ملت را از اندیشه‌هایی که در اینجا شکل می‌گیرد، بارور کنیم.

او در ادامه گفت: مجموعه این سازمان ترکیبی از دو نهاد کتابخانه و نهاد اسناد است که در دو ساختمان مجزا تعریف شده‌اند. این دو سازمان در سال 81 با یکدیگر ترکیب شد و با این ترکیب، مسئولیت و رسالت این سازمان نیز بیشتر شد. چرا که ما باید هم اسناد را جمع‌آوری و حفظ کنیم و در معرض دید عموم قرار دهیم و هم بتوانیم سامانی به موضوع سند در جمهوری اسلامی بدهیم. هم اسنادی که به روز تولید می‌شوند و هم اسنادی که از قدیم بوده و باید برای حفظ و نگهداری آن‌ها کوشش شود.

بروجردی خاطر نشان کرد: در حال حاضر چهل هزار نسخه خطی و نه میلیون مرجع نوشتاری داریم؛ حدود سه میلیون کتاب چاپی و صد و پنجاه هزار کتاب چاپ سنگی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران قرار دارد و یک هزار و 200 پرسنل در این مجموعه مشغول به کاراند.

او همچنین اظهار کرد: به طور متوسط روزانه حدود یک هزار و 200 مراجعه کننده داریم که باید به آنان خدماتی را ارائه دهیم. رویکرد ما برای بهینه‌سازی این مجموعه این است که بتوانیم بر اساس استانداردهای بین‌المللی به سمت دیجیتال‌سازی منابع حرکت کنیم و به عنوان مهم‌ترین مرجع علمی مکتوب کشور، طرح‌هایی را به سمت بهینه کردن این شرایط عملیاتی کنیم.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: