کد خبر: 37217
تاریخ انتشار: یکشنبه, 01 مهر 1397 - 13:35

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

اخبار کتابخانه ملی

رئیس کتابخانه ملی ایران در مراسم آغاز سال جدید تحصیلی:

دانش آموزان سرمایه های این کشورند

منبع :  روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران
«اشرف بروجردی»؛ رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، صبح یکشنبه اول مهر با حضور در مجتمع تطبیق و بین الملل تهران در مراسم شروع سال تحصیلی جدید شرکت کرد.

به گزارش لیزنا، در این مراسم بروجردی با تبریک سال تحصیلی جدید به دانش آموزان و طالبان علم گفت: امیدوارم امسال، سال شکوفایی تمام دانش آموزان در سراسر کشور باشد و نیز با تلاش و کوشش هرچه بیشتر دانش آموزان، شاهد افزایش دانش این سرزمین باشیم.

او در ادامه گفت: امروز از این جهت که تلاش هایی برای پ‍یشرفت و توسعه در کشور رخ می دهد و با موانعی روبرو هستیم، می توان گفت که در شرایط سختی قرار داریم. می طلبد به دلیل تعلق خاطری که همه ما به این سرزمین داریم کوشش بیشتری داشته باشیم تا با افزایش دانش و اندیشه راه را برای آیندگان باز کنیم.

بروجردی در ادامه با اشاره به حادثه تروریستی اهواز و طلب مغفرت برای شهدای این حادثه گفت: امیدوار هستم همه ما یاد بگیریم تا برای اعتلای کشور باید راه گفت و گو، مدارا و هم زیستی را تجربه کنیم.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در ادامه به فعالیت مجتمع تطبیقی و بین الملل تهران اشاره کرد و گفت: اینکه برخی دانش آموزان از خارج کشور در این مدرسه حضور دارند بدین معناست که می شود همه ملت ها و انسان ها در کنار هم و با هم تلاش و گفت و گو کنند تا فرهنگ یکدیگر را دریابند.

او افزود: این تجربه زیستی ارزشمندی است که به ما آموزش می دهد که اگر چه ممکن است به سرزمین دیگری تعلق داشته باشیم اما تعامل و راهی که در کنار یکدیگر طی می شود می تواند نمونه کاملی از رشد و شکوفایی همفکری و همدلی باشد تا به دنیا اثبات کند که نه مرز جغرافیایی و نه ملیت های متفاوت مانع از این نیست که انسان ها همدیگر را دوست نداشته باشند و انسانیت را محترم نشمارند.

بروجردی در ادامه به روایتی از پ‍یامبر اکرم (ص)اشاره کرد که میفرمایند: «آنچه را برای خودت دوست داری برای دیگران هم دوست داشته باش و آن چه را که برای خودت نمیپسندی برای دیگران هم مپسند» و ادامه داد: این فرصت ها زمینه ای است که با هم فکر کنیم تا نقطه هدفمان را رشد و شکوفایی انسان و انسانیت قرار دهیم تا همه ما با صلح و آرامش در کنار یکدیگر زندگی کنیم.

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی با تاکید بر لزوم وجود تعلق خاطرسرزمینی در انسان ها گفت: اگرچه مرزهای جغرافیایی را بشر ایجاد کرده است اما سرزمینی که انسان در آن متولد شده و ما را به نام آن می شناسند می تواند گامی در جهت فراموش نکردن تعلق خاطر ما باشد.

او افزود: کسانی که  در ایران زندگی می کنند ولی ایرانی نیستند می توانند بهترین منتقل کننده فرهنگ و میراث فرهنگ جامعه ما که به عنوان سرمایه برای این کشور مطرح است به کشورهای خودشان باشند.

بروجردی گفت: کسانی هم که به این سرزمین تعلق دارند باید با کمک یکدیگر برای ایران بهتر، سربلندتر و شکوفاتر تلاش کنند؛ چراکه تعلق خاطر سرزمینی نکته ای است که نباید فراموش شود.

او در ادامه خطاب به دانش آموزان گفت: شما دانش آموزان که امروز مسیر شکوفایی را طی می کنید سرمایه های این مملکت محسوب می شوید و این شما هستید که با کشف دروازه های جدید علم می توانید به مردم خود کمک کنید و این راهی است که همه ما باید در راه اجرای هرچه بهتر آن قدم برداریم.

بروجردی در پایان گفت: سرزمین ایران متعلق به همه کسانی است که به ایران می اندیشند و برای اعتلای نام ایران تلاش می کنند. از دانش آموزان خارجی می خواهم تا فرهنگ و دانش این کشور را یاد بگیرند و انتقال دهنده آن باشند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: