کد خبر: 29285
تاریخ انتشار: یکشنبه, 25 تیر 1396 - 14:44

داخلی

»

اخبار کتاب

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منشر کرد

روایت زندگی و مرگ در کتاب «خزان برگک»

منبع : لیزنا
«‌خزان برگک» عنوان کتابی است به قلم لئوبوسکالیا که از زبان و نگاه یک برگ کوچک به بیان پدیده‌ زندگی، مرگ و چرایی آن‌ها می‌پردازد.
روایت زندگی و مرگ در کتاب «خزان برگک»

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره کل روابط عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون، این کتاب با ترجمه‌ «رباب فرهنگ» نخستین بار در سال 1372 چاپ شده است؛ هم‌اینک انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «خزان برگک» را با ویرایش و قطعی متفاوت وارد بازار کتاب کرده است.

این داستان که جزو آثار فلسفی محسوب می‌شود درباره‌ی زندگی «برگک» است که جوانه‌ کوچکی است. او با برگل که بزرگ‌ترین برگ روی درخت است دوست می‌شود و زندگی خود را در کنار او سپری می‌کند. برگل به او درباره‌ی هدف‌ها و وظایف زندگی توضیح می‌‌دهد تا این‌که با رسیدن فصل پاییز اتفاق‌های جدیدی رخ می‌دهد.

لئوبوسکالیا در این کتاب به زبانی ساده به شرح مراحل زندگی تا مرگ پرداخته و به مخاطب درباره‌ی مرگ و دلایل آن توضیح‌هایی می‌دهد: «برگک متوجه شد که برگ‌های دیگر پی در پی فرو می‌افتند. فکر کرد که باید نوبت آنها فرا رسیده باشد. او دید بعضی از برگ‌ها را باد ضربه‌ای می‌زند و فرو می‌اندازد، اما برگ‌های دیگر خود به آرامی فرو می‌افتند

 

تصویرگری این کتاب را ایرج خانباباپور بر عهده داشته است. کتاب با شمارگان 5هزار و در 24 صفحه منتشر شده و مناسب کودکان گروه سنی «ج» (10 تا 12 سال) است و 2هزار و 100 تومان قیمت دارد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: