کد خبر: 29347
تاریخ انتشار: سه شنبه, 27 تیر 1396 - 13:37

داخلی

»

اخبار کتاب

کتاب «حقوق بشر و محیط‌زیست» در سرای اهل قلم

منبع : لیزنا
نقد و بررسی کتاب «حقوق بشر و محیط‌زیست دورنمای فلسفی، نظری و حقوقی» فردا (چهارشنبه 28 تیرماه ) در سرای اهل قلم برگزار می شود.
کتاب «حقوق بشر و محیط‌زیست» در سرای اهل قلم

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی خانه کتاب، کتاب «حقوق بشر و محیط‌زیست دورنمای فلسفی، نظری و حقوقی»فردا (چهارشنبه 28 تیرماه)  با حضور اسماعیل کهرم،  فرهاد دبیری و  رضا امینی  در سرای اهل قلم خانه کتاب  برگزار می شود. 

کتاب «حقوق بشر و محیط‌زیست دورنمای فلسفی، نظری و حقوقی»  با نگاهی فلسفی، نظری و حقوقی به بررسی پیوند حقوق بشر و محیط زیست پرداخته است. نویسنده کتاب، نخست با نگاهی تاریخی، ریشه‌های اصلی تخریب و تباهی محیط زیست را بررسی و بدین وسیله، زمینه طرح دیدگاه‌های خود در زمینه حقوق بشر و محیط زیست و پیوند دوسویه میان آنها را فراهم کرده است.

در بخش‌های دیگر کتاب، از رهگذر بررسی و تحلیل حق‌های موجود در میثاق بین‌المللی حق‌های سیاسی و مدنی و میثاق حق‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، زمینه پیشنهاد میثاق سومی به نام میثاق حق‌های زیست ـ محیطی فراهم شده که بر پایه حق‌های مرتبط در دو میثاق پیشین، دربردارنده مجموعه‌ای از حق‌های زیست ـ محیطی است.

چنین رویکردی، این کتاب را برای دانشجویان و دانشوران حقوق و دیگر علاقه‌مندان به مباحث فلسفی و نظریِ حقوق بشر و محیط زیست به منبعی ممتازتبدیل می‌کند.

نشست نقد و بررسی کتاب «حقوق بشر و محیط‌زیست دورنمای فلسفی، نظری و حقوقی» فردا (چهارشنبه 28 تیرماه ) ساعت 17 تا 19 در سرای اهل قلم به نشانی  خيابان انقلاب اسلامي، خيابان برادران مظفرجنوبي، كوچه خواجه نصير، پلاك 2 برگزار می شود.

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: