کد خبر: 29420
تاریخ انتشار: یکشنبه, 01 مرداد 1396 - 17:03

داخلی

»

اخبار کتاب

کتاب «صنایع دستی و اقتصاد خلاق» منتشر شد

منبع : لیزنا
کتاب «صنایع دستی و اقتصاد خلاق» که در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات ترجمه شده است، از سوی انتشارات  پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد.
کتاب «صنایع دستی و اقتصاد خلاق» منتشر شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، «احیای صنایع دستی»، «صنایع دستی به عنوان یک صنعت خلاق»، «اصالت مواد و رنسانس اشیای دست‌ساز»، «کسب‌وکارهای کوچک صنایع دستی، جنسیت و روابط کار و زندگی»، «ساخت شخصی و بازاریابی برای استادکار صنایع دستی» و «کار صنایع دستی و زندگی مطلوب: امکان‌های اقتصاد خلاق» عناوین شش فصل این کتاب است. پژوهشگر این اثر به‌دنبال ارتباط‌دادن حوزه وسیع صنایع دستی با مباحث کلان‌تر در زمینه تولید پایدار، صنایع خلاق و فرهنگی، زندگی اخلاقی، کار مطلوب و جایگاه ساخت با دست و اشیای دست‌ساز در زندگی روزمره است.

سوزان لاکمن، استاد مطالعات فرهنگی دانشگاه جنوب استرالیا تلاش می‌کند تا در این کتاب به این پرسش‌ها پاسخ دهد که چرا امروزه شاهد رشد قابل­ملاحظه اقتصاد اشیای دست‌ساز هستیم؟ جایگاه صنایع دستی در اقتصاد خلاق چیست؟ تقاضای اجناس سفارشی و دست‌ساز توسط مصرف­کنندگان به ما در خصوص بازار مصرف معاصر چه می­گوید؟ مدل­های کار فرهنگی کلیدی که زیربنای این موضوع را تشکیل می­دهند، به‌ویژه خرده‌کارآفرینی، خوداشتغالی، فروش آنلاین، کار از خانه و تطبیق آن با وظایف خانوادگی، چیستند؟

نویسنده معتقد است نتایج پژوهش­های علمی این کتاب، به دانش‌افزایی در زمینه صنایع خلاق، کار فرهنگی و تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر تشکیل هویت و گفتمان هویتی منجر می‌شود. مجموعه ‌مباحثی که نویسنده به آن می‌پردازد مسائلی است که جامعۀ صنایع دستی در سطح کلان جهانی با آن درگیر است؛ مسائلی نظیر نقش اینترنت در انفجار کسب‌وکارهای کوچک خلاق با محوریت زنان و کار در خانه، جایگاه صنایع دستی در سیاست و گفتمان صنایع خلاق و توجه فزاینده به توسعه کسب­ وکار و بازاریابی.

با توجه به نقش کمرنگ صنایع دستی ایران در اقتصاد ملی، به‌رغم داشتن ۳۵۶ رشته و زیررشته، و نبود منابع علمی غنی و مطلوب درخصوص صنایع دستی و اهمیت کم آن از نظر جامعه دانشگاهی کشور، امید است این اثر بتواند گام مهمی در رفع نیاز پژوهشی این حوزه بردارد و موجب رشد و شکوفایی فرهنگی و اقتصادی صنایع دستی ایران شود.

 

کتاب «صنایع دستی و اقتصاد خلاق» در ۳۳۶ صفحه و با قیمت ۱۷ هزار تومان از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: