کد خبر: 34475
تاریخ انتشار: سه شنبه, 25 ارديبهشت 1397 - 08:56

داخلی

»

اخبار کتاب

خودروی کتاب‌خانه سیار کانون در مسیر روستاهای رودبار جنوب کرمان

منبع : لیزنا
سومین مرکز سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مناطق جنوب کرمان در رودبار و در روزهای پایانی اردیبهشت ۹۷ فعالیت خود را آغاز کرد.
خودروی کتاب‌خانه سیار کانون در مسیر روستاهای رودبار جنوب کرمان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، رودبار جنوب به گفته فرماندار این شهرستان دارای 400 روستا و به گفته رییس آموزش و پرورش آن دارای ۴۰۰ مدرسه با ۲۷ هزار دانش‌آموز ‌است.

وجود این جمعیت روستایی و کمبود امکانات و برنامه‌های فرهنگی در این شهرستان باعث شد تا مدیرکل کانون استان کرمان و برخی مسئولان شهری در آیین گشایش سومین کتاب‌خانه سیار روستایی مناطق جنوبی کرمان بر اهمیت افزایش تعداد مراکز سیار کانون در این شهر تاکید کردند و البته قول دادند که از افزایش امکانات فرهنگی در این شهر حمایت کنند.

محسن روحی مدیرکل کانون کرمان صبح روز 23 اردیبهشت 1397 در روستای توکل‌آباد یکی از نقاط محروم در جنوبی‌ترین منطقه این استان کرمان، برخورداری قشر وسیع‌تری از کودکان و نوجوانان از فعالیت‌های فرهنگی هنری، را یکی از اساسی‌ترین اهداف کانون برشمرد و افزود: با پیگیری‌های انجام شده، پنجمین مرکز فرهنگی هنری سیار روستایی کانون در استان و سومین مرکز سیار روستایی کانون در جنوب کرمان کار خود را به صورت رسمی آغاز می‌کند و از این پس کودکان و نوجوانان ۲۰ روستای رودبار جنوب از فعالیت‌های فرهنگی کانون برخوردار خواهند بود.

وی همچنین به کودکان و نوجوانان رودباری گفت: امیدواریم از امروز خاطرات زیبایی به واسطه حضور کانون پرورش فکری در ذهن شما به یادگار بماند و قول بدهید هر زمان که بزرگ شدید و هر مسئولیتی که بر عهده گرفتید هرگز بچه‌ها را فراموش کنید.

 ابوذر عطاپور فرماندار رودبار جنوب نیز رونق فعالیت‌های فرهنگی را از نیازهای ضروری این منطقه عنوان کرد و گفت: در این حوزه هر اقدامی که انجام دهید فرمانداری شهرستان با تمام توان حمایت و همکاری خواهد کرد چراکه وجود تنها یک مرکز فرهنگی هنری سیار روستایی کانون جوابگوی نیازهای فرهنگی در این شهر نیست و این آمادگی را داریم اعتبارات لازم برای افزایش تعداد مراکز کانون در این منطقه را تامین کنیم.

در همین حال، غلامعباس محمدشیرازی رییس آموزش و پرورش رودبار جنوب نیز با ابراز خرسندی از فعالیت مرکز فرهنگی هنری کانون در رودبار گفت: بدون شک حضور مربیان کانون باعث شادابی و نشاط بیشتر برای بچه‌های منطقه است و آموزش و پرورش نیز آمادگی همه جانبه خود را برای همکاری با کانون اعلام می‌کند.

بنابراین گزارش، رونمایی از خودرو سیار، افتتاح پایگاه مرکز (واقع در اداره ارشاد اسلامی شهرستان رودبار) اجرای نمایش عروسکی از سوی علی آسا و هادی غلامشاه رودباری مربیان مراکز سیار کهنوج و رودبار، قصه‌گویی رسول تورنجی مربی سیار رستم‌آباد و اجرای موسیقی محلی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در همین حال، مربیان مراکز سیار روستایی جنوب کرمان با حضور در مدرسه شهید سالمی فعالیت‌هایی همچون قصه‌گویی، شعرخوانی، بازی و معرفی کتاب را برای دانش‌آموزان این مدرسه اجرا کردند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: