کد خبر: 34521
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 26 ارديبهشت 1397 - 10:21

داخلی

»

اخبار کتاب

جلسه نقد داستان «شاخ دماغی ها» برگزار می شود

منبع : لیزنا
 جلسه نقد داستان «شاخ دماغی ها» جمعه، ۲۸ اردیبهشت ماه در سرای ناشران قم برگزار می شود.
جلسه نقد داستان «شاخ دماغی ها» برگزار می شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه خانه كتاب؛ داستان «شاخ دماغی ها» جمعه (۲۸ اردیبهشت ماه) با حضور معصومه میرابوطالبی، زهرا عبدی و سیده‌عذرا موسوی در مجتمع ناشران قم نقد می شود.

«شاخ دماغی‌ها»، در ۱۸۴ صفحه و ۲۳ فصل، داستان دختر نوجوانی را روایت می‌كند كه پدر و مادرش برای درمان به خارج از كشور می‌روند و او ناچار است مدتی را در خانه خاله‌اش سر كند. در آن‌جا پسر نوجوانی هم زندگی می‌كند كه ناچار است اتاقش را طی این مدت، در اختیار دخترخاله خود بگذارد و از این مساله اصلا دل خوشی ندارد. به علاوه، او دخترخاله را مزاحم كارهای مخفیانه خود می‌داند. بدین ترتیب جنگی پنهانی میان این دو درمی‌گیرد كه نتایج پیش‌بینی نشده‌ای برای‌شان به بار می‌آورد.

در بخشی از این رمان می‌خوانیم: «دو روز از آمدن نیلوفر نگذشته بود و من گند زده بودم. حالا شب مامان و بابا می‌آمدند و نیلوفر مثل مأمور كلانتری همه چیز را می‌گذاشت كف دست‌شان. از این بشر هیچی بعید نبود. لابد برای خودشیرینی چهار تا هم می‌گذاشت رویش و تحویل‌شان می‌داد. دیگر چی بدتر از این می‌شد؟»

ماجرای این رمان اجتماعی در دوران معاصر می‌گذرد. موسوی، نویسنده داستان، این كتاب را در مدرسه رمان، مدرسه آموزشی موسسه فرهنگی شهرستان ادب، نگاشته است. این نخستین رمانی است كه به قلم نویسندگان این مدرسه منتشر می‌شود.

علاقمندان برای حضور در این برنامه می توانند جمعه (۲۸ اردیبهشت ماه) ساعت ۱۷ به سرای ناشران واقع در شهر قم، مجتمع ناشران، طبقه سوم، سرای ناشران مراجعه كنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: