کد خبر: 35540
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 20 تیر 1397 - 10:57

داخلی

»

اخبار کتاب

تدریس زبان و ادبیات فارسی در دانشكده دولتی بانوان تاون شیپ پاكستان

منبع : لیزنا
رییس دانشكده دولتی بانوان تاون شیپ لاهور از تلاش این دانشكده برای راه‌اندازی بخش زبان و ادبیات فارسی خبر داد و گفت: امسال در مقاطع فوق دیپلم و لیسانس، دانشجوی زبان و ادبیات فارسی جذب می‌كنیم.
تدریس زبان و ادبیات فارسی در دانشكده دولتی بانوان تاون شیپ پاكستان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، علی‌اکبر رضایی‌فرد، وابسته فرهنگی ایران درلاهور پاكستان با حضور در دانشكده دولتی بانوان تاون شیپ لاهور، با خانم عنبرین جاوید، رییس این دانشكده دیدار و گفت‌وگو كرد.

عنبرین جاوید در این دیدار گفت: دانشکده دولتی بانوان تاون شیپ لاهور در سال 1979 تحت عنوان دانشکده ورزشی بانوان آغاز به کار كرد و در سال 2008 به دانشکده عمومی ارتقا یافت و در ده رشته تا مقطع لیسانس فعالیت دارد. در حال حاضر تعداد کل دانشجویان روزانه یكهزار و 200 تن است. همچنین 300 دانشجو هم در دوره شبانه آموزش می‌بینند.

وی افزود: با توجه به گستردگی و تنوع فعالیت‌های نمایندگی فرهنگی ایران در لاهور، در طول سال و طبق تقویم کاری دانشکده می‌توانیم در برگزاری برنامه‌های مشترک آموزشی و فرهنگی با خانه فرهنگ ایران همکاری داشته باشیم.

رییس دانشكده دولتی بانوان تاون شیپ لاهور در ادامه اظهار كرد: این دانشكده در نظر دارد امسال برای آموزش زبان و ادبیات فارسی در مقطع فوق دیپلم و لیسانس، دانشجو جذب كند که اگر تعداد آنان به حد نصاب برسد، بخش زبان و ادبیات فارسی دانشكده تشکیل خواهد شد. حداقل 60 دانشجو در مقاطع فوق دیپلم و نیز لیسانس برای رشته زبان فارسی جذب خواهیم كرد.

وی ادامه داد: از خانه فرهنگ ایران تقاضا داریم تا به منظور تشویق و نیز ارتقای سطح علمی دانشجویان زبان فارسی در دانشکده دولتی بانوان تاون شیپ، اتاق ایران‌شناسی در این دانشكده تأسیس و راه‌اندازی شود.

در ادامه علی‌اكبر رضایی‌فرد، رییس خانه فرهنگ ایران در لاهور با بیان سخنانی بر اهمیت اشاعه آموزش زبان فارسی در تقویت زبان اردو و افزایش غنای این زبان و در نتیجه توسعه و بالندگی فرهنگی کشور پاکستان و نیز توسعه روابط فرهنگی علمی و آموزشی بین دو کشور، تأكید كرد.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد كه با آغاز سال تحصیلی جدید، روند همکاری‌ها گسترش یابد و در ادامه گفت: در خصوص تأمین استاد و مربی آموزش زبان فارسی، خانه فرهنگ ایران می‌تواند امکانات خود و سایر مراکز آموزش عالی لاهور را به خدمت گرفته و با دانشكده دولتی بانوان تاون شیپ لاهور همکاری كند.

در پایان این دیدار و با توجه به تقارن فصل درختکاری و اهمیت روز درختکاری در ایالات پنجاب پاكستان، دو نهال توسط رضایی‌فرد، وابسته فرهنگی و مرجانی‌نژاد، كارشناس فرهنگی ایران در لاهور، به عنوان نماد دوستی دو کشور در فضای سبز دانشكده دولتی بانوان تاون شیپ غرس شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: