کد خبر: 35542
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 20 تیر 1397 - 11:03

داخلی

»

اخبار کتاب

برگزاری دوره مثنوی‌‌خوانی در راولپندی پاكستان

منبع : لیزنا
‏ نشست دوره‌ای مثنوی‌خوانی در محل خانه فرهنگ ایران در راولپندی پاکستان ‏برگزار شد.
برگزاری دوره مثنوی‌‌خوانی در راولپندی پاكستان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این نشست با مشارکت انجمن فارغ‌التحصیلان زبان فارسی «افتخار» ‏و با حضور بهرام کیان، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در راولپندی، اساتید زبان و ادبیات فارسی، دانشجویان و جمعی از علاقمندان برگزار شد.

در این نشست بخش‌هایی از دفتر اول مثنوی خوانده شد؛ سپس ترجمه آن بخش‌ها به زبان اردو برای حضار ارایه شد. در ادامه نیز مظفر علی کشمیری، استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه بین‌الملل اسلامی، تفاسیر متعدد اشعار خوانده شده را بیان كرد.

در بخش پایانی این نشست هم وابسته فرهنگی كشورمان مطالبی را در خصوص اهمیت و جایگاه مثنوی معنوی در ادبیات فارسی و ضرورت ممارست و انس با مثنوی برای شناخت و درک مفاهیم عرفانی آن که هدفی جز بالا بردن شناخت و آگاهی انسان از خود و خداوند متعال ندارد، بیان كرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: