کد خبر: 35543
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 20 تیر 1397 - 11:06

داخلی

»

اخبار کتاب

برگزاری آیین رونمایی از کتاب «ایران و سوریه عناق البنادق و الشرف» در دمشق

منبع : لیزنا
آیین رونمایی از کتاب دو جلدی «ایران و سوریه عناق البنادق و الشرف» در مقر اتحادیه نویسندگان عرب در دمشق برگزار شد.
برگزاری آیین رونمایی از کتاب «ایران و سوریه عناق البنادق و الشرف» در دمشق

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این آیین ترکابادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه، نضال الصالح، رییس اتحادیه نویسندگان سوریه، نمایندگان رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری و جمعی از نویسندگان مقالات این کتاب حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم حسن حمید، معاون اتحادیه نویسندگان سوریه روند تهیه کتاب را شرح داد و ضمن معرفی عمومی نویسندگان مقالات که از اندیشمندان، اهل قلم، اساتید دانشگاه و چهره‌های سرشناس رسانه‌ای سوریه هستند، گفت: تمام نویسندگان مقالات با اطلاع از موضوع بدون درنگ با نوشتن مقاله موافقت کردند و با انگیزه‌ای دو چندان و به عنوان انجام وظیفه در راستای تخصص خود در مورد حضور و ایفای نقش ایران در سوریه در دفاع از ملت و نظام و مقابله با تروریسم و توطئه استکبار و صهیونیست‌ها، مطالب خود را نوشتند.

وی در ادامه با بیان اهمیت تهیه و توزیع این کتاب در مستندسازی و تأمین منبع و مرجعی برای افکار عمومی و آیندگان، افزود: این نخستین کتاب در نوع خود است که به موضوع حضور و ایفای نقش ایران در سوریه پرداخته است و باید در این زمینه باز هم کار کرد.

سپس نضال الصالح، رییس اتحادیه نویسندگان سوریه با بیان سخنانی گفت: این کتاب به مثابه تشکر اهل قلم و اصحاب اندیشه و نویسندگان سوری از جمهوری اسلامی ایران است که جوانمردانه در کنار دولت و ملت سوریه ایستاد؛ و اگر نبود این پشتیبانی و ایثار جمهوری اسلامی ایران، سوریه نمی‌توانست مقابل حجم عظیم توطئه و هجوم همه‌جانبه نظامی، سیاسی، اقتصادی و رسانه‌ای ایستادگی کند.

وی افزود: ایران الگوی جدیدی در روابط بین‌الملل ارایه کرد و وفاداری و جوانمردی در روابط با همپیمانمان را نشان داد و در این راه خون ایرانی و سوری در هم آمیخت تا صحنه‌هایی بدیع از فداکاری و وفاداری را بیافریند.

پس از آن ترکابادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه هم با اشاره به اصول، مبانی و اهداف انقلاب اسلامی به تحلیل چرایی ایستادگی جمهوری اسلامی ایران در کنار دولت و ملت سوریه پرداخت و تأکید كرد: همان كسانی كه با انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران مخالفت و دشمنی کردند، در توطئه علیه سوریه دست دارند.

سفیر كشورمان در بخش دیگری از سخنانش تصمیم و اراده رهبری و ملت سوریه برای ایستادگی و مقاومت در برابر جنگ و توطئه علیه این كشور را قابل تقدیر دانست و آن را یکی از دلایل و انگیزه‌های جمهوری اسلامی ایران برای حضور و ایستادگی در کنار دولت و ملت سوریه برشمرد.

وی در ادامه تأکید كرد: توطئه محدود به سوریه و سرنگونی نظام حاکم در سوریه نبود و نقشه فراتر از جغرافیای سوریه بود.

ترکابادی در پایان درباره انتشار این کتاب گفت: ضرورت داشت موضوع حضور جمهوری اسلامی ایران در سوریه به شکل منبع و مرجع حفظ شود؛ نه فقط به عنوان مقالات و تحلیل‌ها و خاطرات بلکه به عنوان حقیقتی که نسل‌های آینده بر اساس آن مواضع خود را به شکل صحیح و در حمایت از حق بسازند.

در بخش دوم این برنامه تعدادی از حاضرین که عمدتاً نویسندگان مقالات کتاب بودند، انگیزه خود از نوشتن مقاله و این که چگونه و از چه جنبه‌ای به موضوع حضور ایران در سوریه پرداخته‌اند را شرح دادند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: