کد خبر: 35569
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 20 تیر 1397 - 16:52

داخلی

»

اخبار کتاب

وضعیت آموزشی مرکز زبان فارسی در استانبول بررسی شد

منبع : لیزنا
دبیر بنیاد سعدی ضمن بازدید از مرکز آموزش زبان فارسی در استانبول، طی نشستی با مسئولان این مرکز در جریان آخرین وضعیت آموزش زبان فارسی در این منطقه قرار گرفت.
وضعیت آموزشی مرکز زبان فارسی در استانبول بررسی شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی بنیاد سعدی، این نشست باحضور سیدباقر سخایی، دبیر بنیاد سعدی، عبدالرضا راشد نماینده بنیاد سعدی در استانبول، رضا باقرزاده، کارشناس وابستگی فرهنگی و مسوول مرکز آموزش زبان فارسی استانبول و تعدادی از استادان زبان فارسی برگزار شد.

در این نشست، سید باقر سخایی، دبیر بنیاد سعدی در خصوص کیفیت آموزشی این مرکز، رهنمودهایی ارائه کرد. وی ضمن قدردانی از تلاش های مسوولان مرکز آموزش زبان فارسی در استانبول، جهت هرگونه حمایت بنیاد سعدی با این مرکز اعلام آمادگی کرد.

در بخش دیگری از این نشست نیز، راشد نماینده بنیاد سعدی در استانبول پیرامون وضعیت آموزشی مرکز زبان فارسی و فضای مساعد موجود در ترکیه و به ویژه استانبول، مطالبی را بیان کرد.

وی گفت: در استانبول، علاقه مندان زیادی برای آموزش زبان فارسی وجود دارد و از سال گذشته صرفا کتاب های بنیاد سعدی را جهت تدریس به فارسی آموزان بکار می بریم.

در ادامه، کارشناس وابستگی فرهنگی و مسوول مرکز آموزش زبان فارسی استانبول در خصوص برنامه های آموزشی آتی و فعالیتهای صورت گرفته گزارشی را ارائه کرد.

در پایان این نشست نیز، استادان مرکز آموزش زبان فارسی در استانبول،  با اشاره به آنکه قرابت های فرهنگی، زبانی و تلفظی ایران و ترکیه، موجب شده است تا  فارسی آموزان ترک بسیار سریع زبان فارسی را فرا گیرند بر لزوم وجود منابع مخصوص فارسی آموزان ترکیه ای، تاکید کردند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: