کد خبر: 36309
تاریخ انتشار: شنبه, 20 مرداد 1397 - 10:18

داخلی

»

اخبار کتاب

راه‌اندازی کرسی زبان فارسی در نیجریه

منبع : لیزنا
کرسی زبان فارسی با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در دانشگاه ایالتی اوشون نیجریه راه‌اندازی می‌شود.
راه‌اندازی کرسی زبان فارسی در نیجریه

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، آمیدو سانی، رییس دانشگاه ایالتی اوشون نیجریه ضمن حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در نیجریه با سید محمود عظیمی‌نصرآبادی، رایزن فرهنگی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

عظیمی‌نصرآبادی در سخنانی، با تأکید بر ضرورت توسعه روابط علمی و دانشگاهی بین دو کشور گفت: نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران درصدد افزایش همکاری‌های علمی و دانشگاهی با نیجریه است و این مهم یکی از اولویت‌های برنامه‌های این نمایندگی فرهنگی است.

رایزن فرهنگی کشورمان افزود: علیرغم تحصیل تعداد قابل توجهی دانشجوی نیجریه‌ای در دانشگاه‌های کشورمان در رشته‌های مختلف و عمدتاً در سطوح عالی و تکمیلی باید اذعان داشت که پتانسیل همکاری‌های متقابل دو کشور در امور علمی و دانشگاهی بسیار بیشتر از سطح کنونی است و باید دو طرف تلاش کنیم این روابط و همکاری‌ها را به سطح مطلوب برسانیم.

وی اظهار کرد: دانشگاه ایالتی اوشون یکی از مهمترین و با سابقه‌ترین دانشگاه‌های جنوب نیجریه محسوب می‌شود و ما آمادگی کامل برای توسعه روابط و انتقال تجربیات ارزشمند دانشگاه‌ها و دستاوردهای علمی و پژوهشی کشورمان به این دانشگاه را داریم.

رایزن فرهنگی کشورمان راه‌اندازی کرسی زبان فارسی، اتاق ایران، تبادل استاد و دانشجو، اعطای فرصت‌های مطالعاتی و همکاری‌های پژوهشی را از جمله زمینه‌های همکاری دو طرف اعلام کرد.

تأکید بر توسعه همکاری‌های علمی و دانشگاهی

آمیدو سانی، رییس دانشگاه اوشون در سخنانی، پیشرفت‌های علمی و توسعه دانشگاهی ایران را در سال‌های پس از انقلاب اسلامی شگفت‌انگیز و قابل تقدیر دانست و افزود: آماده همکاری و استفاده از تجربیات ارزنده جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف هستیم.

وی افزود: دانشگاه اوشون به عنوان یکی از دانشگاه‌های شناخته شده در جنوب نیجریه آماده همکاری در راه‌اندازی کرسی زبان فارسی در کنار سایر زبان‌های خارجی موجود همچون عربی، فرانسه و اسپانیولی، اتاق ایران و تبادل استاد و دانشجو و اعطای فرصت‌های مطالعاتی متقابل است.

آمیدو سانی از رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در جشن فارغ‌التحصیلی سال جاری دانشگاه که در ژانویه سال 2019 برگزار خواهد شد، دعوت کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: