کد خبر: 36993
تاریخ انتشار: شنبه, 24 شهریور 1397 - 10:03

داخلی

»

اخبار کتاب

نقد و بررسی کتاب «وقعه الطّفّ» در شهر کتاب

منبع : روابط عمومی شهر کتاب
نشست ویژه‌ی شهر کتاب در روز دوشنبه ۲۶ شهریور و همچنین در آستانه‌ی عاشورا به نقد و بررسی کتاب «وقعه الطّفّ» اختصاص دارد.
نقد و بررسی کتاب «وقعه الطّفّ» در شهر کتاب

 به گزارش لیزنا، دستیابی به روایتی معتبر و دقیق از واقعه‌ی کربلا همواره دغدغه‌ی علاقه‌مندان و پژوهشگران تاریخ عاشورا بوده است. کتاب ابومخنف (متوفای ۱۵۷ هـ.)با نام «مقتل الحسین (ع)» نزدیک‌ترین روایت از این واقعه را گزارش کرده است. محمدهادی یوسفی‌غروی کتاب ابومخنف را بر اساس منابع معتبر، بازسازی و احیا کرده است. این اثر با نام «وقعه الطّفّ» منتشر شده و در سالیان اخیر جزو منابع اصلی واقعه‌ی عاشورا بوده است. به تازگی کتاب «وقعه الطّفّ» با ترجمه‌ی محمدصادق روحانی و به همت نشر کتاب طه منتشر شده است.

نشست ویژه‌ی شهر کتاب در روز دوشنبه ۲۶ شهریور ساعت ۱۶:۳۰ و در آستانه‌ی عاشورا به نقد و بررسی کتاب «وقعه الطّفّ» اختصاص دارد که با حضور محمد اسفندیاری، علی بهرامیان و محمدصادق روحانی در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: