کد خبر: 37434
تاریخ انتشار: دوشنبه, 16 مهر 1397 - 09:50

داخلی

»

اخبار کتاب

«کتاب های منتخب جشنواره‌های کتاب ایران» به نمایشگاه فرانکفورت می روند

منبع : روابط عمومی موسسه خانه کتاب
کتاب «کتابشناسی توصیفی آثار منتخب جشنواره‌های کتاب ایران 1396» از سوی موسسه خانه کتاب برای عرضه در نمایشگاه کتاب فرانکفورت منتشر شده است.
«کتاب های منتخب جشنواره‌های کتاب ایران» به نمایشگاه فرانکفورت می روند

به گزارش لیزنا، كتاب «كتابشناسي توصيفي آثار منتخب جشنواره‌هاي كتاب ايران 1396» مجموعه ای از بهترين كتاب‌هاي ايران طي سال 1396 است كه به زبان انگليسي با ترجمه شقایق قندهاری از سوي موسسه خانه كتاب  به منظور عرضه در هفتادمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت منتشر شده است.

این کتاب پیش زمینه و ذهنیت جامع و مناسبی به ناشران بین المللی و علاقمندان به آثار نویسندگان ایرانی می دهد تا بدانند در جشنواره های کتاب مختلف در ایران چه آثاری برگزیده  شده اند.  ناشران خارجی می توانند با مراجعه به وب سایت یا مکاتبه با ایمیل هر جشنواره در خصوص خرید رایت  آن اثر به ناشر مربوطه معرفی شوند.

بر اساس آمار و اطلاعاتي كه در كتاب «كتابشناسي توصيفي آثار منتخب جشنواره هاي كتاب ايران 1396» ارائه شده است، درطول سال96، در مجموع، 29جايزه یا جشنواره كتاب در سطح کشور برگزار شده است؛ این درحالی است که  در سال 1395،تعداد جوایز و جشنواره های برگزار شده در کشور 27عنوان بوده است؛ هم تعداد جشنواره ها و جوایز و هم کتاب های منتخب در سه سال اخیر(1394،1396،1395) رشد کمی داشته است. جوایز و جشنواره های کتاب در سال 1396، در پنج مقوله سالانه(4عنوان)، ویژه ادبیات(10عنوان)، جوایزی با موضوعات تخصصی(9عنوان)، کودک(3عنوان) و جوایز کتاب سال استانی(3 عنوان) برگزار شده است.

گفتنی است، کتاب های تالیفی که در جشنواره های مختلف برگزیده یا شایسته تقدیر شناخته شده اند، در نسخه انگلیسی «كتابشناسي توصيفي آثار منتخب جشنواره هاي كتاب ايران 1396» معرفی شده اند.

خانه كتاب پيش از اين نيز نسخه انگلیسی كتاب «كتابشناسي توصيفي آثار منتخب جشنوارههاي كتاب ايران 1395» را به منظور ارائه در شصت و نهمين دوره نمايشگاه كتاب فرانكفورت عرضه کرده بود.

كتاب «كتابشناسي توصيفي آثار منتخب جشنواره‌هاي كتاب ايران 1396» از ۱۸ تا ۲۲ مهر در هفتادمین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت عرضه مي‌شود.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: