کد خبر: 37787
تاریخ انتشار: شنبه, 10 آذر 1397 - 11:31

داخلی

»

اخبار کتاب

سویه‌ها: مطالعه‌ای در فلسفه هگل

منبع : شهر کتاب
نشست هفتگی شهر کتاب به نقد و بررسی کتاب «سویه‌ها، مطالعه‌ای در فلسفه‌ی هگل» اختصاص دارد.
سویه‌ها: مطالعه‌ای در فلسفه هگل

به گزارش لیزنا، نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۱۳ آذر ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «سویه‌ها، مطالعه‌ای در فلسفه‌ی هگل» اختصاص دارد.

تئودور آدورنو به مناسبت صدوبیست‌وپنجمین سال‌مرگ هگل سخنرانی‌ای ایراد کرد که بنا بود سویه‌های فکری هگل را در بر بگیرد اما موضوعات و مسائل مورد نظر او چنان گسترده بود که به یک سخنرانی محدود نمی‌شد. به همین دلیل جز مضمون اصلی بحثش مطلبی را بیان نکرد و دیگر مسائل و موضوعات را در قالب درس‌گفتارهایی رادیویی در همان ایام ارائه کرد. از آن‌جا که مباحث سخنرانی و درس‌گفتار رادیویی عمیقا به هم مرتبط بودند، آدورنو این دو را به علاوه‌ی اضافاتی مهم، در قالب تک‌نگاری با عنوان «سویه‌های فلسفه‌ی هگل» گرد آورد. این کتاب به تازگی با ترجمه‌ی محمدمهدی اردبیلی، حسام سلامت و یگانه خویی به همت انتشارات ققنوس منتشر شده است.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۱۳ آذر ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «سویه‌ها، مطالعه‌ای در فلسفه‌ی هگل» اختصاص دارد که با حضور مراد فرهادپور، آیدین کیخایی، محمدمهدی اردبیلی و حسام سلامت در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: