کد خبر: 37800
تاریخ انتشار: دوشنبه, 12 آذر 1397 - 10:08

داخلی

»

اخبار کتاب

جدید ترین کتابهای حوزۀ ادبیات نوجوان در انتشارات علمی و فرهنگی

منبع : روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی
  شازده کوچولو! شاید او درست می گوید، لاشخور کتاب از جادوی هزارپرنده است.
جدید ترین کتابهای حوزۀ ادبیات نوجوان در انتشارات علمی و فرهنگی

به گزارش لیزنا، انتشارات علمی و فرهنگی، چند عنوان از جدید­ترین کتاب های خود را در حوزۀ ادبیات نوجوان معرفی کرد. کتاب هایی که در واحد کودک و نوجوان این ناشر (پرندۀ آبی) تهیه و منتشر شده است.

رمان نوجوانانۀ «شاید او درست می گوید» را عادلۀ خلیفی به رشته نگارش درآورده است. داستان این رمان، مخاطب را به تهران قدیم و دورۀ ناصرالدین شاه قاجار می­برد. جایی که راوی های اصلی داستان (یک دختر و یک پسر نوجوان) از نگاه خویش به مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی می­پردازند، از مکتب خانه­ها و محلات مختلف تهران چون« چاله میدان» سخن می­گویند و خواننده را با خود به بطن زندگی طبقات فرودست جامعه و هم چنین محلات اعیان نشین تهران می­برند.

رمان «جادوی هزارپرنده» اما حال و هوایی متفاوت دارد. داستانی فانتزی که در کویر اتفاق می­افتد. «علی اکبر کرمانی نژاد» نویسندۀ این کتاب از جادوگری می­نویسد که آب های زیر­زمینی را در جایی جمع کرده و خشکسالی به وجود آورده است. اما قهرمان نوجوان داستان به جنگ جادوگر می­رود و در این بین اتفاقات جالبی رخ می­دهد.

جادوی هزار پرنده در گونۀ فانتزی نوشته  شده و از افسانه­ها و اسطوره­های ایرانی هم در نگارش آن استفاده شده است.

پرندۀ آبی در دنیای ترجمه هم پیشنهادات جالبی برای نوجوانان دارد. کتاب معروف «شازده کوچولو» نوشتۀ آنتوان دو سنت اگزوپری که یکی از پر خواننده ترین کتاب­های دنیا است،حالا توسط« ژوان اسفار» نویسندۀ دیگر فرانسوی برای شرح تصاویر یک کتاب کمیک استریپ بازنویسی شده و داستان مصور جالبی به وجود آمده است که برای نوجوانان و حتی بزرگسالان علاقه‌مند قابل توجه خواهد بود. کتاب کمیک استریپ شازده کوچولو را «آسیه حیدری شاهی سرایی» به فارسی ترجمه کرده است.

شهلا انتطاریان مترجم خوب حوزۀ ادبیات کودک و نوجوان نیز این بار به سراغ یک کتاب نوجوانانه رفته است. «لاشخور کتاب» را نویسندۀ آمریکایی جنیفر چمبلیس برتمن نوشته و شهلا انتظاریان به فارسی ترجمه کرده است.

این کتاب داستانی معما گونه دارد و به یکی از آثار ادگار آلن پو می پردازد. چون شیوۀ نگارش وی هم معما­گونه بود و ادبیات نوع خاصی را دنبال می­کرد.

بچه­هایی که عضو یک سایت کتابخوانی هستند، کتاب­های خوانده شده را به وسیلۀ لینک های مخصوصی با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. در این میان یکی از دست نوشته­های منتشر نشدۀ ادگار آلن پو را از طریق خاصی پیدا کرده و وارد یک ماجرای پلیسی می ­شوند.

این کتاب دنیای قدیمی ادگار آلن پو را به دنیای جدید نوجوانان پیوند می­دهد و استفادۀ خوب از اینترنت (مثلا عضویت در سایت کتابخوانی) را به عنوان راهکاری مفید و موثر برای آن­ها مطرح می ­کند.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: