کد خبر: 29327
تاریخ انتشار: دوشنبه, 26 تیر 1396 - 22:14

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی اسلامیه خراسان‌جنوبی 

منبع : لیزنا
کتابخانه‌های عمومی قائم(عج) و شیخ مفید شهرستان اسلامیه با برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان و جمع‌خوانی پذیرای جمعی از اعضاء و علاقه‌مندان به کتابخوانی شدند.
برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی اسلامیه خراسان‌جنوبی 

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی، دومین نشست کتاب‌خوان کتابخانه عمومی قائم(عج) با همکاری مؤسسه فرهنگی و هنری نگارین ماهور و با حضور غلامرضا مدبرعزیزی پژوهشگر و نویسنده اهل این شهرستان و شماری از علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی در کتابفروشی مبین برگزار شد.

در این نشست که با معرفی چهار کتاب از جمله دو اثر تازه انتشار یافته مدبرعزیزی با نام‌های «مناسبت‌ها و مقالات» و «تأملات قرآنی» توسط خود این نویسنده و کتاب‌های «بانوی ملکوت» نوشته علی کریمی‌جهرمی، توسط حمیده شیرزاده و «امام رضا(ع) و زندگی» نوشته مهدی غلامعلی، توسط ملیحه اسدی برگزار شد، حاضرین در تجربه‌های مطالعاتی ارائه کنندگان شریک شدند.

در برنامه‌ای دیگر و در کتابخانه عمومی شیخ مفید اسلامیه نیز دو نشست کتاب‌خوان و جمع‌خوانی نیز برای اعضاء و سایر علاقه‌مندان کتاب برگزار شد که در نخستین برنامه، کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب: قصه‌های چهارده معصوم» به مناسبت روز ادبیات کودکان و نوجوانان و با حضور جمعی از اعضای کودک و نوجوان کتابخانه و با هدف معرفی و آشنایی آنها با  آثار و شخصیت مهدی آذریزدی معرفی و جمع‌خوانی شد.

در برنامه دیگر این کتابخانه نیز، نشست کتاب‌خوانی ویژه کودکان و نوجوانان به همین مناسبت (روز ادبیات کودک و نوجوان) برگزار شد که در آن پنج نفر از اعضاء ضمن معرفی کتاب‌های خوانده‌شده خود، تجربه خواندن آنها را با حاضرین در این نشست به اشتراک گذاشتند.

در این نشست، کتاب‌های «راز صدا» نوشته الهام محسن‌نیا، توسط زینب محبی؛ «صداهای ترسناک» نوشته نیک آرنولد و ترجمه شعبانی داریانی، توسط صفیه انصاری؛ «راز حرکت انسان» نوشته علی رحمانی، توسط زهره محبی؛ «قیچی که دنبال کار می‌گشت» نوشته منیژه هاشمی، توسط: زهرا محبی؛ «لالو» نوشته یوسف قوجق، توسط طیبه عابدینی و «پرندگان آهنین» نوشته عباس خارباف، توسط طیبه عابدینی معرفی شدند.

گفتنی است سلسله نشست‌های کتابخوان با هدف بهره‌مندی علاقه‌مندان کتابخوانی و تمامی اقشار جامعه از کتاب در کتابخانه‌ها و مدارس برگزار می‌شود. در این جلسات کتابداران، نویسندگان، شخصیت‌های فرهنگی عضو کتابخانه، اعضای کتابخانه‌های عمومی و سایر علاقه‌مندان به معرفی کتاب‌های خوانده شده خود می‌پردازند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: