کد خبر: 29359
تاریخ انتشار: سه شنبه, 27 تیر 1396 - 22:52

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل مطرح کرد

برگزاری نشست های فرهنگی با موضوع کاهش خشونت های اجتماعی و مبارزه با کودک آزاری

منبع : لیزنا
  مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خواستار برگزاری نشست های فرهنگی کتاب محور با موضوع کاهش خشونت های اجتماعی و مبارزه با کودک آزاری شد.
برگزاری نشست های فرهنگی با موضوع کاهش خشونت های اجتماعی و مبارزه با کودک آزاری

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، رباب عزیزخانی در جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی با اشاره به داغدار شدن استان در ماجرای قتل آتنا، یکی از مهمترین ریشه های این مصیبت اجتماعی را ریشه های فرهنگی دانسته و اظهار داشت: اگر هر کدام از افراد جامعه با حقوق کودک و بایسته های صیانت از کودکان در برابر رفتارهای پلید آشنا بوده و جامعه نیز افراد را در کاهش خلاء های روانی همراهی کرده بود، شاهد رخداد این حادثه غم انگیز نبودیم.

وی، با تأکید بر اینکه کتابخانه های عمومی وظیفه همراهی در رفع این معضلات فرهنگی را دارند، افزود: کتابداران استان میتوانند با محور قرار دادن کتابهایی با موضوع آموزش کودکان، شیوه های تربیتی صحیح کودکان، آسیب شناسی های اجتماعی و امثالهم در برنامه های فرهنگی و کتابخانه ای، کودکان و والدین را  با خطرات کودک آزاری و رفتارهای ضد اجتماعی و غیر اخلاقی آشنا کنند.

این مسئول، در بخش دیگری از سخنان خود از برپائی کلاسهای غنی سازی اوقات فراغت اعضای کتابخانه های عمومی خبر داده و تصریح کرد: علاقمندان میتوانند با مراجعه به نزدیک ترین کتابخانه عمومی به محل زندگی خود، از کلاسهای برپا شده مطلع گشته و در این کلاسها ثبت نام کنند.

عزیزخانی، همچنین با تقدیر از تلاشهای کتابداران و همکاری دستگاههای فرهنگی و اجرائی و مؤسسات خصوصی در برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، آمارهای ارائه شده از طرف نهاد کتابخانه های عمومی مبنی بر افزایش 250 درصدی شرکت کنندگان کشوری نسبت به سال پیش را یک موفقیت بزرگ فرهنگی دانست.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در ادامه با تأکید بر برنامه ریزی جهت اجرای برنامه های کتابخانه ای برای دانش آموزان، از برگزاری تورهای کتابخانه گردی ویژه مدارس، همزمان با آغاز سال تحصیلی خبر داد.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: