کد خبر: 29364
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 28 تیر 1396 - 09:31

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

استقبال بی نظیر از جشنواره کتابخوانی رضوی در استان سمنان

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان از استقبال بی نظیر و  افزایش 9 برابری شرکت کنندگان در جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد.
استقبال بی نظیر از جشنواره کتابخوانی رضوی در استان سمنان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی سمنان، نورعلی غلامحسین نیا سماکوش در گفتگویی بیان داشت:  مجموع حدود 31 هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند و این استقبال و حضور بی سابقه مردم فرهنگی استان سمنان، نشان از علاقه و حب به ائمه اطهار خصوصاً  امام مهربانی ها، حضرت امام رضا(ع ) دارد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه حضور مردم استان در این جشنواره  قابل تقدیر فراوان است افزود: در سال گذشته 3 هزار و 600 نفر در این جشنواره شرکت کرده اند و به یاری خداوند در امسال با شرکت 30758 نفر در سالجاری افزایش 9 برابری داشته ایم .

سماکوش افزود: این جشنواره به دو صورت مکتوب و الکترونیکی برگزار شد که 33 درصد از شرکت‌کنندگان در بخش مکتوب و 67 درصد در بخش الکترونیکی حضور داشتند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی سمنان با تاکید بر توجه این اداره در راستای ترویج بخش الکترونیکی جشنواره افزود: از این تعداد 20 هزار و 647 نفر در بخش الکترونیکی جشنواره شرکت کرده اند.

به گفته وی با حضور فعال مردم  8 شهرستان به نسبت جمعیت، به ترتیب شهرستان سرخه با 1هزار 604 نفر، آرادان با 1 هزار و 185 نفر، سمنان با  14 هزار و 368 نفر، مهدیشهر با 2 هزار و 967 نفر ، میامی با 2 هزار و 014 نفر، گرمسار با 2 هزار و 630 نفر، دامغان با 1 هزار و 994 نفر و شاهرود با 3 هزار و 996 نفر از این جشنواره استقبال کرده اند.

سماکوش ضمن تشکر از رسانه‌ها برای پوشش مناسب اخبار و گزارشات این جشنواره گفت: انشاءالله در مراسم اختتامیه این جشنواره و به مناسبت روز خبرنگار از این تلاشگران عرضه خبر تقدیر خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از همکاران و کتابداران پرتلاش در استان، فرمانداران، مدیران دستگاه های اجرایی و مسئولین استانی و شهرستانی در برگزاری این جشنواره به همکاری نزدیک مدارس حوزه های اطراف کتابخانه های عمومی در برگزاری نشست های کتابخوان و معرفی منابع جشنواره رضوی در قالب قصه گویی، نمایش،خلاصه گویی و برنامه های فرهنگی دیگر، اشاره کرد.

دبیر جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در استان سمنان از برگزاری جلساتی با دستگاه های اجرایی و مسئولین استانی برای حمایت مالی نیز اشاره نمود و گفت: طی نشست های مشترک با 50 دستگاه اجرایی و 22 شرکت تولیدی و صنعتی، کمک های و حمایت های مادی و معنوی به ارزش بیش از 500 میلیون ریال در برگزاری مراسم اختتمامیه جشنواره کتابخوانی رضوی و اهدای جوایز استانی به شرکت کنند گان تحقق یافت.

سماکوش از برگزاری اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی در 18 مرداد سالجاری با حضور استاندار خبر داد و گفت: در این مراسم از برگزیدگان کشوری و استانی تجلیل خواهد شد.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: