کد خبر: 29379
تاریخ انتشار: شنبه, 31 تیر 1396 - 09:38

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

افتتاح کتابخانه عمومی روستائی زنجیره علیا در هفته دولت

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان چرداول از افتتاح کتابخانه عمومی روستایی زنجیره علیا در هفته دولت خبر داد.
افتتاح کتابخانه عمومی روستائی زنجیره علیا در هفته دولت

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی ایلام، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان چرداول با حضور فرماندار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و سایر اعضا برگزار شد.

مراد یگانه، فرماندار چرداول در این نشست گفت: توسعه کتابخانه‌ها در دولت تدبیر و امید رشد قابل‌توجهی داشته و این بیانگر ارتقاء سطح کیفیت کتاب و کتاب‌خوانی در بین مردم است. یکی از اهداف کتابخانه‌های عمومی بسترسازی و ایجاد قابلیت دسترسی خدمات فرهنگی کتاب محور به مردم مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته سطح شهرستان است؛ امید است با فضل و یاری و حمایت تمامی دستگاه‌ها بتوانیم وضعیت کتابخانه‌ها را ارتقا دهیم و شعار شهروند دانا، جامعه توانا را محقق کنیم.

عبادالهی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان در ادامه این نشست گفت: ساختمان کتابخانه عمومی روستای زنجیره علیا با ۱۰۰% پیشرفت فیزیکی به‌زودی افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید؛ این در حالی است که این کتابخانه مرکزی برای توزیع متناسب و عادلانه علم و دانش خواهد بود و می‌توان آن را دانشگاهی برای همگان نامید. رونق مطالعه و تقویت فرهنگ کتاب‌خوانی به‌ویژه برای کودکان، گامی مؤثر در جهت ترویج فرهنگ صحیح کتاب‌خوانی خواهد بود.

در ادامه جلسه جلیلیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با تأکید بر تأثیر کتاب و کتابخوانی در زندگی گفت: بهترین تأثیر مطالعه و خواندن کتاب، ایجاد آرامش و امنیت در انسان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در ادامه گفت: توسعه کتابخانه‌های روستایی، تجهیز دهیاری‌ها به کتاب و شاداب سازی کتابخانه‌های عمومی شهرستان از برنامه‌های در دست اقدام این اداره کل بوده، همچنین افتتاح کتابخانه روستایی زنجیره علیا در هفته دولت در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: