کد خبر: 29380
تاریخ انتشار: شنبه, 31 تیر 1396 - 10:14

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

تشکیل گروه برنامه‌ریزی بخش کودک کتابخانه‌های عمومی فارس

منبع : لیزنا
نشست مشترک کتابداران کودک فعال کتابخانه‌های عمومی و سرپرست اداره کل فارس با موضوع ملزومات بخش کودک برگزار شد.
تشکیل گروه برنامه‌ریزی بخش کودک کتابخانه‌های عمومی فارس

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، در این گردهمایی که در پی برگزاری دومین نشست هم‌اندیشی فعالان ادبیات کودک و نوجوان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی فارس برگزار شد، روح‌الله منوچهری با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده در بخش‌ کودک کتابخانه‌های استان طی یک سال گذشته، اظهار داشت: مهم‌ترین اقدام در این زمینه شناسایی کتابدارانی بود که در این حوزه مهارت و علاقه دارند؛ برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت افزایی برای این کتابداران، موجب پویایی هرچه بیشتر بخش‌های کودک و افزایش عضو کودک کتابخانه‌های عمومی بوده است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در ادامه با اشاره به اینکه تلاش بر این است تا در گام‌های بعدی توانایی‌ کتابداران در تمامی حوزه‌ها سنجیده شود، افزود: سعی داریم که توازن را در تمامی بخش‌های کتابخانه‌های عمومی برقرار کنیم تا تمامی اقدامات در بخش کودک متمرکز نشود؛ به‌این‌ترتیب هدف این است که با مهارت سنجی و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کتابداران در دیگر بخش‌ها، کتابخانه‌های عمومی را در تمامی حوزه‌ها فعال‌تر کنیم.

منوچهری با تأکید بر اینکه برنامه‌های کودک در کتابخانه‌های عمومی باید بر اساس خلاقیت طراحی شود، بیان کرد: باید از برنامه‌های تکلیفی و متداول فاصله بگیریم تا بتوانیم فعالیت خود را گسترش داده و با مردم ارتباط بهتری برقرار کنیم.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، با بیان اینکه بین ایده تا اجرا تفاوت بسیاری وجود دارد، به‌ضرورت ارتقای دانش و مهارت کتابداران اشاره کرد و گفت: کتابداران کتابخانه‌های عمومی  باید با حضور در کلاس‌های ضمن خدمت و به‌روز کردن دانش فنی خود، در زمینه ارتقای شغلی گام بردارند.

 

در ادامه این نشست کتابداران کودک فعال کتابخانه‌های عمومی به بیان دیدگاه‌های خود درباره فعالیت‌ها و نیازهای بخش‌های کودک پرداختند؛ کمبود فضای کتابخانه‌ای در بخش کودک، نیاز به منابع، کمبود نشریات و لزوم تشکیل گروه برنامه‌ریزی در استان در زمینه فعالیت‌های کودک از مهم‌ترین مباحث مطرح‌شده از سوی کتابداران بخش کودک کتابخانه‌های عمومی فارس بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: