کد خبر: 29417
تاریخ انتشار: یکشنبه, 01 مرداد 1396 - 16:38

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برنامه های فرهنگی  سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در دهۀ کرامت

منبع : لیزنا
همزمان با دهۀ کرامت، علاوه بر برنامه های فرهنگی، جشن و سرور و مسابقات، چندین نمایشگاه با موضوع امام رضا علیه‌السلام و خاندان آن حضرت در سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی برپا می شود.
برنامه های فرهنگی  سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در دهۀ کرامت

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی و امور بین الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، مسئول روابط عمومی این سازمان با بیان این مطلب گفت: با آغاز دهۀ کرامت، برنامه‌های متنوع فرهنگی نظیر برگزاری آیین اختتامیه جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی، رونمایی از کتاب ها و پایگاه های موضوعی، برگزاری نمایشگاه‌ها و مسابقه‌های علمی و فرهنگی از 3 تا 13 مرداد ماه؛ همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) تا ولادت باسعادت حضرت رضا(ع) در بخش ها و کتابخانه‌های مختلف این سازمان در مشهد و اقصی نقاط کشور به‌ویژه موزه‌  وکتابخانه مرکزی آستان رضوی برگزار خواهد شد.

محمدجواد قوی افزود: آیین اختتامیه دهمین دوره جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی با حضور نویسندگان و پژوهش‌گران حوزه فرهنگ و معارف رضوی در عرصه جهانی با هدف تقدیر از برگزیدگان  این جشنواره در این ایام پربرکت برگزار می گردد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه‌های مختلفی از کتب خطی، چاپ‌سنگی و چاپی، با موضوع امام رضا علیه‌السلام و خاندان مطهر ایشان و همچنین از آثار هنری و اسناد ضریح‌های مطهر امام رضا علیه‌السلام در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی دایر می شود که بسیار جذاب و دیدنی می باشند اظهار داشت: راه اندازی پایگاه منابع دیجیتال شامل کتاب‌های خطی، سنگی و چاپی، پایان‌نامه و سایر منابع مرتبط با موضوع امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی ، رونمایی سامانه اشتراک IP این کتابخانه در ایام ولادت باسعادت امام هشتم(ع) و امکان دسترسی مراکز و مؤسسات به کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی از طریق این اشتراک در داخل و خارج کشور از دیگر برنامه های ده کرامت سازمان می باشد.

 وی  از افتتاح کتابخانه کودک مجتمع فرهنگی و کتابخانه امام رضا(ع) سرخس، اختتامیه سومین دوره مسابقه «کتابی که خوانده‌ام» ، چاپ کتاب «اسناد مسجد گوهرشاد» و برگزاری نمایشگاهی با محوریت این اسناد تاریخی، در حاشیه برپایی مراسم دومین دوره جایزه جهانی گوهرشاد، خبرداد و اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه‌‌های مختلف فرهنگی مانند نمایشگاه «شیخ بهایی» در ایام دهه کرامت در گنجینه‌های موزه آستان مقدس از دیگر برنامه ها خواهد بود. 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: