کد خبر: 31694
تاریخ انتشار: شنبه, 27 آبان 1396 - 10:27

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان به جمع دانش‌آموزان رفت

منبع : لیزنا
هادی نوری در نخستین روز از هفته گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار و در جمع دانش‌آموزان دبیرستان ماندگار شهید بهشتی رشت گفت: خداوند عادل و قادر مطلق، خرد را در نهاد همه ما قرارداده است و همه انسان‌ها به این واسطه، موجوداتی ارزشمند هستند.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان به جمع دانش‌آموزان رفت

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در نخستین روز از هفته گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار با حضور در جمع دانش‌آموزان دبیرستان ماندگار شهید بهشتی رشت و نواختن زنگ کتاب این ایام را به دوستداران کتاب تبریک گفت.

هادی نوری با اشاره به بیتی از حکیم ابوالقاسم فردوسی در ستایش خرد، گفت: انسان‌های بسیاری وجود دارند که ثروت بسیاری اندوخته‌اند و هر آنچه می‌خواهند به دست می‌آورند، اما در نزد مردم احترام و تشخصی ندارند؛ بنابراین ثروت هم برای آدمی اصالت نمی‌آورد.

وی ادامه داد: اگر تصور کنیم ارزش انسان به شهرت و معروفیت است، بازهم اشتباه کرده‌ایم، چه‌بسا افراد مشهوری که مردم از آنان به نیکی یاد نمی‌کنند، مرد و زن بودن هم مایه تشخص نیست، چراکه امروزه زنان نیز در کنار مردان به فعالیت مشغول‌اند.

خاستگاه اجتماعی انسان منشأ اصالت نیست

نوری همچنین اضافه کرد: خاستگاه اجتماعی انسان نیز منشأ اصالت وی نیست و در تاریخ افراد زیادی را سراغ داریم که در دوردست‌ترین روستاها پا به عرصه هستی گذاشته و منشأ تحولات تأثیرگذاری در جهان شده‌اند.

وی با طرح این سؤال که «منشأ اصالت آدمی چیست؟» گفت: اگر به دنبال معیار حقیقی برای تعریف ارزش انسانی و اعتبار اجتماعی باشیم به خرد و اندیشه می‌رسیم و درمی‌یابیم «آنچه مایه اصالت آدمی است، خرد اوست».

همه ما انسان‌ها موجودات ارزشمندی هستیم

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گفت: خداوند عادل و قادر مطلق، خرد را در نهاد  همه ما قرارداده است و همه انسان‌ها به این واسطه، موجوداتی ارزشمند هستند.

هادی نوری با تبریک فرارسیدن بیست و پنجمین هفته گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار، دانش‌آموزان را به فراگیری علم و دانش و خردورزی تشویق کرد و کتابخانه‌های عمومی را فضایی مناسب برای بهره‌مندی از امکانات فرهنگی دانست.

معرفی پنج عنوان کتاب توسط دانش‌آموزان و آموزگاران

نشست کتاب‌خوان دبیرستان شهید بهشتی نیز با به‌اشتراک گذاری ۵ عنوان کتاب برگزار شد که بدین شرح است؛

«نجوم دینامیکی» نوشته رابرت تی دیکسون/ معرفی توسط: فرناد هدایتی؛ «تاریخچه زمان» نوشته استفان هاوکینگ/ معرفی توسط: حسین بذرافشان؛ «تخریبچی دوران» نوشته ابوالفضل درخشنده/ معرفی توسط: مرصاد صفری‌نژاد؛ «مغلطه (راهنمای درست اندیشیدن)» نوشته جیمی وایت/ معرفی توسط: بهروز سلطانی و «قورباغه را قورت بده!» اثر ماندگار برایان تریسی/ معرفی توسط: علی پورعلی.

 

گفتنی است در پایان این نشست با اهدای لوح یادبود کتاب‌خوان مدرسه‌ای از معرفی‌کنندگان کتاب، تجلیل شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: