کد خبر: 33221
تاریخ انتشار: سه شنبه, 24 بهمن 1396 - 09:28

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نقد کتاب «ارتش کلاه‌پوستی‌ها» با محوریت شخصیت شهید انقلابی

منبع : لیزنا
   جلسه نقد و بررسی کتاب «ارتش کلاه‌پوستی‌ها» با محوریت شخصیت انقلابی شهید محراب آیت‌الله مدنی (ره) با حضور جمعی از هم‌رزمان وی برگزار شد.
نقد کتاب «ارتش کلاه‌پوستی‌ها» با محوریت شخصیت شهید انقلابی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی همدان، نشست نقد و بررسی کتاب «ارتش کلاه‌پوستی‌ها» با محوریت شخصیت انقلابی شهید محراب آیت‌الله مدنی (ره) با حضور عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان؛ سید میثم موسویان، نویسنده کتاب؛ سید علی موسوی، هم‌رزم شهید مدنی؛ محمدعلی بادامی، رئیس ستاد بازسازی عتبات استان همدان و هم‌رزم شهید؛ تیمور آقا محمدی، معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری استان همدان؛ بهنام میرزایی، منتقد کتاب و جمعی از نویسندگانی حوزه دفاع مقدس و علاقه‌مندان به کتابخوانی در سالن جلسات اداره کل کتابخانه‌های عمومی همدان برگزار شد. 

سید میثم موسویان نویسنده کتاب «ارتش کلاه‌پوستی» در این جلسه با اشاره به سابقه دغدغه نوشتن کتابی در مورد شهید آیت‌الله مدنی (ره) از مدت‌ها قبل، گفت: مؤسسه شهید مدنی (ره) چندی پیش نگارش این کتاب را به بنده پیشنهاد داد و ازآنجاکه علاقه زیادی به نوشتن آن داشتم کار را شروع کردم.

موسویان درباره علت نام‌گذاری کتاب به نام «ارتش کلاه‌پوستی‌ها»، گفت: این موضوع به یکی از اتفاقات فصل اول داستان در آذرشهر و سفارش کلاه‌پوستی از تبریز در مقابله با پوشش اجباری رژیم پهلوی، اختصاص دارد.

در ادامه عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان با اشاره به انتقال پیام‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، انقلابی، حفظ حریم جامعه، تغییر در رفتار و اصلاح الگوی رفتاری و... توسط این کتاب به مخاطب افزود:‌ هدف از برگزاری این جلسه نقد و بررسی کتاب و ارتباط بیشتر کتاب، خواننده و نویسنده است که موجب آشنایی بیشتر نویسنده با ذائقه خوانندگان می‌شود.

وی درباره اهمیت مطالعه منابع بیشتر برای شناخت شهدای انقلاب گفت: خوانندگان به دنبال این نباشند که تمام اطلاعات را از یک منبع به دست آورند، مطالعه این کتاب می‌تواند نقطه آغازی برای مطالعه منابع دیگر درباره شهید مدنی و رسیدن به پاسخ سؤالات مخاطب باشد.

وی با اشاره به‌ضرورت نقد ساختاری و محتوایی، کتاب‌ها، افزود:‌ نقد صحیح، به قدرت قلم نویسنده می‌افزاید اما نقد باید منصفانه باشد تا زحمات نویسنده نادیده گرفته نشود.

سید علی موسوی، هم‌رزم شهید مدنی (ره) و پدر شهید سید هادی موسوی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه «اگر درایت و تدبیر شهید مدنی (ره) در خنثی کردن توطئه‌های زمان خود  نبود، شاهد بروز بحران‌های فراگیر و قتل افراد بی‌گناه در این جریان‌ها می‌شد»، اظهار کرد: طی چندین سال هم‌رزمی در کنار شهید آیت‌الله مدنی (ره) شاهد شخصیت والای وی و توانمندی زیاد این شهید بزرگوار در مدیریت امور بودم.

وی، با نقل خاطراتی جالب از این شخصیت اثرگذار انقلاب اسلامی، افزود: مدیریت شهید آیت‌الله مدنی (ره) در برخورد با امور و مشکلات جامعه زبانزد عام و خاص بود و برکات شایانی از دوران زندگی این شهید عالی‌مقام به یادگار مانده است. 

در ادامه محمدعلی بادامی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در همدان و دیگر هم‌رزم شهید مدنی (ره)، گفت: شاید تصور نسل چهارم انقلاب این باشد که آیت‌الله مدنی تنها متعلق به مسجد و محراب است درحالی‌که این‌گونه نبود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در همدان بابیان اینکه «امروز باید کتاب «ارتش کلاه‌پوستی‌ها» در ویترین تمام کتاب‌فروشی‌های کشور موجود باشد»، افزود: اگر این کتاب در راستای حمایت معنوی و مادی در سطح وسیع انتشار پیدا کند، بهتر شناسانده می‌شود.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: