کد خبر: 34535
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 26 ارديبهشت 1397 - 14:09

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

رونمایی کتاب خنده های سربی در کتابخانه مسروری جوین خراسان رضوی

منبع : لیزنا
 مسئول کتابخانه مسروری  ضمن اعلام این خبر گفت: مراسم رونمایی از کتاب «خنده های سربی» اثر نویسنده بومی شهرستان جوین و عضو کتابخانه، در محل کتابخانه مسروری برگزار شد.
رونمایی کتاب خنده های سربی در کتابخانه مسروری جوین خراسان رضوی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، مسئول کتابخانه مسروری  ضمن اعلام این خبر گفت: مراسم رونمایی از کتاب «خنده های سربی» اثر نویسنده بومی شهرستان جوین و عضو کتابخانه، در محل کتابخانه مسروری برگزار شد.

مسئول کتابخانه مسروری در ادامه بیان داشت: در این مراسم که با حضور امام جمعه، مسئولان شهرستان، فرهیختگان، اهالی قلم و جمعی از اعضای کتابخانه برگزار شد کیخسروی، دامغان ثانی و ابراهیم رامشینی به عنوان منتقدین این اثر به یادماندنی به ایراد سخن پرداختند.

امام جمعه بخش عطاملک با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: گسترش علوم بشری، در سایه نوشتن معلومات و اندوخته های علمی است.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی فرد ادامه داد: وقتی انسان آنچه را می شنود، می خواند و می فهمد، بنگارد، این علوم مکتوب به عنوان «میراث علمی» ماندگار می شود که هم برای خود نویسنده می ماند و هم برای دیگران و نسل های آینده ذخیره می شود.

وی یادآورشد: ما امروز میراث عظیمی از آثار و نوشته ها و تألیفات دانشمندان گذشته را در اختیار داریم که اگر علوم و آموخته های خود را ننوشته بودند، با مرگشان علوم آنان نیز از بین می رفت.

امام جمعه بخش عطاملک ادامه داد: امروز، هزاران حدیث ناب از اهل بیت و امامان در اختیار ماست. اگر راویان، فقط به شنیدن و نقل کردن اکتفا کرده بودند و احادیث را به صورت کتاب و مجموعه ننوشته بودند، ما از این گنجینه گرانقدر محروم بودیم.

در ادامه این جلسه نویسنده کتاب علی لطفی دارای کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی که از اعضای کتابخانه مسروری می باشد طی سخنانی به معرفی کتاب خود پرداخت.

حسین کیخسروی مولف ۴ عنوان کتاب و دارنده چند عنوان مقاله در فصلنامه های تخصصی و  دارنده دو عنوان مقاله در موسسه اطلاعات علمی به عنوان اولین منتقد ، به ایرادات و محاسن کتاب تالیفی پرداخت.

ابراهیم رامشینی معاون تحقیق و پژوهش اداره آموزش و پرورش سبزوار از جانبازان دفاع مقدس به عنوان دومین منتقد، به تبیین موضوع اصلی کتاب که شوخ طبعی در جبهه است پرداخته و تاکید کرد: از نزدیک شاهد این شوخی ها در بین رزمندگان بودم و اثر مثبت آن را بر روحیه رزمندگان می شود بررسی کرد.

در خاتمه برغمدی، معاون فرمانداری شهرستان جوین، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری چنین همایش هایی، رونمایی همراه با نقد توسط متخصصان را قابل تحسین دانست و برگزاری چنین جلسانی را برای نویسندگان ضروری دانست.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: