کد خبر: 34536
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 26 ارديبهشت 1397 - 14:10

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

بهره برداری از سه طرح کتابخانه ای در کاشمر خراسان رضوی

منبع : لیزنا
آیین آغاز به کار کتابخانه سیار نورالهدی، بخش نابینایان و بخش کودک کتابخانه عمومی امام علی(ع) کاشمر با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد.
بهره برداری از سه طرح کتابخانه ای در کاشمر خراسان رضوی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، آیین آغاز به کار کتابخانه سیار نورالهدی، بخش نابینایان و بخش کودک کتابخانه عمومی امام علی(ع) کاشمر با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد.

 افتتاح اولین کتابخانه عمومی سیار شهرستان کاشمر

با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و جمعی از مسئولان، کتابخانه عمومی سیار نورالهدی شهرستان کاشمر با هزینه ۱۶۰میلیون تومان با کمک محمد حسن داوودی خیر کتابخانه ساز کاشمری به بهره برداری رسید.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان در آیین افتتاح این کتابخانه اظهار داشت: کتابخانه سیار کاشمر با مشارکت خیرین و خریداری یک دستگاه مینی‌بوس توسط خیر کتابخانه‌ساز کاشمر، محمد حسن داوودی ایجاد شده و به این منظور مبلغ ۱۶۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی افزود: با توجه به هزینه‌های گزافی که ایجاد کتابخانه در روستاها دارد، کتابخانه سیار می‌تواند این خلأ را به خوبی پر کند و باعث دسترسی روستاییان و به ویژه کودکان و نوجوانان روستایی به کتاب شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی یادآور شد: اگر کودکان با کتاب و کتابخوانی انس پیدا کنند، در آینده جامعه‌ای کتاب خوان و علاقمند به کتاب خواهیم داشت

اولین بخش نابینایان جنوب خراسان در کتابخانه امام علی(ع) کاشمر افتتاح شد

در این مراسم که در محل کتابخانه امام علی(ع) برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین علی‌اکبر سبزیان با اشاره به اینکه برای کاشمر یک افتخار محسوب می‌شود که اولین بخش نابینایان در بین شهرهای استان به عنوان سه شهر اول و در جنوب خراسان به عنوان اولین شهر در این شهرستان افتتاح می‌شود، بیان کرد: امیدواریم ارتباط با این گروه از جامعه که نیاز ویژه‌ای به کتابخانه دارند بیشتر شود.

افتتاح بخش تخصصی کودک کتابخانه امام علی(ع) کاشمر

 حجت‌الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان در آیین افتتاح بخش تخصصی کودک کتابخانه امام علی(ع) کاشمر اظهارداشت: به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین کودکان، بخش ویژه کودک کاشمر در کتابخانه امام علی(ع) با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیون تومان تجهیز و امروز به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی یادآور شد: اگر کودکان با کتاب و کتابخوانی انس پیدا کنند، در آینده جامعه‌ای کتاب خوان و علاقمند به کتاب خواهیم داشت.

وی افزود: توجه به کودک و نوجوان و تلاش در جهت کتابخوانی در این سنین کمک به ارتقای جامعه در آینده است و هر چه در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشیم آینده درخشان تری در انتظار جامعه ما خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اعلام اینکه، امیدواریم بتوانیم در همه کتابخانه‌ها شاهد افتتاح بخش ویژه کودک باشیم، به کتابخانه ویژه کودکان اشاره کرد و گفت: امروزه راه‌اندازی بخش کودکان در کتابخانه‌ها یک نیاز ویژه و ضروری در حوزه دانایی نسل کودک محسوب می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: