کد خبر: 35438
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 14 تیر 1397 - 12:07

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابخانه مرکز نگهداری و درمان معتادان اخوان شهرستان ملارد افتتاح شد

منبع : لیزنا
مراسم افتتاحیه کتابخانه مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان اخوان شهرستان ملارد صبح امروز چهارشنبه، 13 تیرماه برگزار شد.
کتابخانه مرکز نگهداری و درمان معتادان اخوان شهرستان ملارد افتتاح شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، در این مراسم مهرشاد کاظمی معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران درباره ضرورت تاسیس کتابخانه در مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان اخوان و مقدمات اجرای این کار گفت: طی بازدیدی که حدود 10 روز پیش از مرکز اخوان  به عمل آمد این مرکز با وجود امکانات بسیار خوبی که برای حمایت، نگهداری و درمان معتادان و کارتن خواب ها دارد اما با کمبودهایی در حوزه مسائل فرهنگی-هنری رو به رو است. به این ترتیب طی گفت و گوها و جلسات متعدد نسبت به راه اندازی کتابخانه ی مرکزی اخوان با اهدای 2 هزار و 600 عنوان کتاب بانی احداث کتابخانه ای در این مرکز شدیم.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گرفتاران در بند اعتیاد را به عنوان آسیب دیدگان اجتماعی معرفی کرد و گفت: نگاه مجرمانه به معتادین از عزت نفس و اعتبار اجتماعی آنان می کاهد و ما به عنوان متولیان فرهنگی باید در احیای این عزت نفس کوشا باشیم.

کاظمی با اشاره به این مطلب که حدود 43میلیون تومان برای تجهیز کتابخانه مرکز اخوان تخصیص داده شده اضافه کرد: با توجه به آنکه بودجه کل کتاب استان تهران حدود 200 میلیون تومان است، تخصیص 43میلیون تومان به منظور تجهیز کتابخانه مرکز اخوان گامی بزرگ در راستای حمایت فرهنگی از مددجویان این مرکز است که امیدواریم در ماه های بعد نیز تداوم داشته باشد.

کاظمی تاکید کرد: ما برنامه های متعدد دیگری مانند اهداء فیلم -با همراهی بنیاد فارابی- و اجرای برنامه های نمایشی خواهیم داشت و معتقدیم انجام اینگونه فعالیت های فرهنگی و هنری می تواند به روند درمان معتادان متجاهر، کارتن خواب ها و مددجویان این مرکز کمک کند.

گفتنی است دراین مراسم محمدعلی اسدی مدیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران، دکتر مهرشاد کاظمی معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، حمیدرضا شمسی معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی استان تهران، علی سلگی شهردار شهرستان ملارد، مجتبی شاهقلیان معاون سیاسی انتظامی فرمانداری شهرستان ملارد حضور داشتند و علاوه بر ضرورت تاسیس کتابخانه به منظور ایجاد سرگرمی وارتقاء سطح فرهنگی- هنری و آگاه بخشی مددجویان و کارتن خواب های حاضر در مرکز اخوان، درباره پیش بینی راهکارهایی برای ارتقاء کیفیت زندگی این گروه تبادل نظر شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: