کد خبر: 36361
تاریخ انتشار: یکشنبه, 21 مرداد 1397 - 16:25

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در هرمزگان با ایشان دیدار و گفتگو کرد.
حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین محمد ذاکری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان به همراه علی زمانیان، رئیس اداری مالی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و محسن زارع مهرانی، سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بندرعباس با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه، با وی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، آیت الله نعیم آبادی بیان کرد: کتابخانه‌ تنها نهاد اجتماعی شناخته شده‌ای است که زمینه کتابخوانی را فراهم و امر مطالعه را ترویج می‌کند و هدف اصلی آن، خدمت به اجتماع است.

وی ادامه داد: از آنجا که اساس ترقی و تعالی انسان در اندوختن دانش و ارتقای روحی و اخلاقی است در اسلام مقام علم، عالم و کتابت از جایگاه رفیعی، برخوردار است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، وجود کتابخانه در جوامع اسلامی را بسیار با اهمیت تلقی کرد و افزود: کتابخانه مکانی برای تغذیه فکری و روحی است و دانش‌ نهفته، تفکر گذشتگان و اندیشه‌های موجود را به قرون بعد، انتقال می‌دهد. یقیناً کتابخانه‌، نیرومندترین پایگاه برای محفوظ ماندن ذخایر و سرمایه‌های معنوی جامعه است.

امام جمعه شهرستان بندرعباس بر لزوم توسعه کتابخانه‌ها در استان تأکید و بیان کرد: ارضای نیاز مخاطبین کتابخانه‌ها، در جذب آنان به کتابخانه بسیار تأثیرگذار است. در این راستا در گام اول، باید کتابهایی در قفسه کتابخانه‌ها قرار گیرند که نیازهای مطالعاتی کاربران را  رفع کنند؛ منابع بدون مخاطب از کتابخانه‌ها خارج و کتابهای کاربردی، جایگزین آنها شود.

آیت الله نعیم آبادی، ترویج فرهنگ کتابخوانی را وظیفه همگان دانست و آمادگی خود را جهت هر گونه همکاری با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان در این زمینه اعلام کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان در این دیدار ضمن معرفی دستاوردهای اداره کل، بر نقش بی بدیل ائمه جمعه در ترویج فرهنگ کتابخوانی به عنوان یک واجب دینی تأکید و بیان کرد: تریبون‌های نماز جمعه محلی برای واداشتن مردم به تأمل و ایجاد میل به کتاب و کتابخوانی هستند و ائمه جمعه می‌توانند از این ظرفیت مهم و حیاتی برای آشتی دادن مردم با کتاب استفاده کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: