کد خبر: 37047
تاریخ انتشار: شنبه, 24 شهریور 1397 - 14:34

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کارگاه آموزشی «مهارت های زندگی و فرزند پروری» در کتابخانه علی آبادی نیشابور

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی
کارگاه آموزشی «مهارت های زندگی و فرزند پروری» با محوریت کتاب و کتابخوانی ویژه بانوان در کتابخانه عمومی مرحوم علی آبادی نیشابور برگزار شد.
کارگاه آموزشی «مهارت های زندگی و فرزند پروری» در کتابخانه علی آبادی نیشابور

  به گزارش لیزنا، کارگاه آموزشی با موضوع «مهارت های زندگی و فرزند پروری» با محوریت ترویج فرهنگ کتابخوانی، به منظور افزایش سطح آگاهی خانواده ها در زمینه فرزندپروری و سبک های تربیتی به همت اداره کتابخانه های عمومی و شبکه بهداشت و درمان نیشابور در کتابخانه عمومی مرحوم علی آبادی برگزار شد.


محمدرضا مقدم پاشا، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان نیشابور با اعلام این خبر گفت: ضرورت تربیت صحیح فرزندان و استفاده از تجارب ارزشمند تربیتی بر هیچ کس پوشیده نیست ولی متاسفانه در بسیاری از خانواده‌ها مهارت‌ های لازم به فرزندان آموزش داده نمی شود که این موضوع به کاهش روحیه مسئولیت‌پذیری در فرزندان و مشکلات تربیتی متعدد منجر می شود. لذا مقرر شد با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان و با استفاده از کارشناسان مجرب این سازمان، کارگاه های آموزشی متنوعی در مناطق کم برخوردار نیشابور برگزار شود.

وی با اشاره به برگزاری اولین کارگاه آموزشی در کتابخانه عمومی مرحوم علی آبادی در منطقه بلوار جمهوری، ادامه داد: در فرآیند تربیت فرزندان عوامل متعددی نقش دارد که خانواده مهم ترین عامل است؛ ضروری است که والدین به مطالعه اهتمام ورزند. چراکه برای انجام هر عملی، دانش و مهارت خاص آن مورد نیاز است و این کارگاه آموزشی به دنبال تقویت مهارت های زندگی و فرزندپروری در خانواده ها است.


رضا عمارلو، مدرس کارگاه در این جلسه آموزشی به بیان عوامل موثر در شکل گیری شخصیت انسان پرداخت و گفت: عامل ژنتیک، محیط و تربیت در شکل گیری شخصیت انسان بسیار موثر است و برای شکل گیری شخصیت کودک باید از روشهای تربیتی متناسب با نیاز او استفاده کرد.

 همچنین در این کارگاه راهکارها و نکات کلیدی در زمینه نوع رفتار با کودکان بیان شد. پرسش و پاسخ بخش پایانی این نشست بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: