کد خبر: 37624
تاریخ انتشار: دوشنبه, 07 آبان 1397 - 09:52

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

احداث کتابخانه عمومی استاندارد در شاهرود

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان
معاون استاندار سمنان و فرماندار شهرستان شاهرود در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی این شهرستان از پیگیری برای احداث کتابخانه عمومی استاندارد در شاهرود خبر داد.
احداث کتابخانه عمومی استاندارد در شاهرود

 به گزارش لیزنا، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود با حضور محمد کرم محمدی، معاون استاندار سمنان و فرماندار؛ سید ابراهیم موسوی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود و اعضای انجمن در کتابخانه عمومی البرز برگزار شد.

کرم محمدی ضمن بیان اینکه باید برای معرفی کتاب‌های مفید تلاش شود، گفت: در معرفی کتاب شرایط سنی باید در نظر گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه مطالعه موجب پیشرفت جامعه می شود، اظهار داشت: باید برای جذب مخاطبان به محیط کتابخانه برنامه ریزی شود.

محمدی با تاکید بر اینکه مطالعه موجب پرورش خلاقیت ذهنی دانش آموزان می شود، بیان داشت: دانش آموزان غیر از مطالعه درسی باید مطالعه آزادهم داشته باشند.

وی افزود: ترویج فرهنگ مطالعه به عزم همگانی نیاز دارد.

محمدی با اشاره به قدمت و فرسودگی کتابخانه عمومی ۲۲ بهمن شهرستان، گفت: این کتابخانه باید در اولویت بازسازی بنای فیزیکی قرار گیرد.

در ادامه سید ابراهیم موسوی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود نیز از تجهیز و تعمیر پنج کتابخانه‌ عمومی شهرستان شاهرود خبر داد و گفت: این کتابخانه‌ها با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۱۸۵ میلیون ریال از بخش تملک دارایی و سرمایه ای استان سمنان در سال گذشته تجهیز و تعمیر شدند. اعتبار تخصیص یافته برای رنگ آمیزی، کفش پوش، توسعه سالن مطالعه کتابخانه عمومی شیخ مفید و رنگ آمیزی، ایجاد سقف کاذب و توسعه مخزن کتابخانه عمومی مهر و خرید تجهیزات میز و صندلی مطالعه، قفسه کودک و صندلی کودک برای کتابخانه‌های عمومی انقلاب اسلامی، ۲۲بهمن و البرز هزینه شد.

وی از برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان خبر داد و گفت: برگزاری نشست کتاب‌خوان، نقد و بررسی کتاب، قصه گویی از جمله برنامه‌های فرهنگی انجام شده در این کتابخانه ها است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: