کد خبر: 37815
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 15 آذر 1397 - 15:28

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نخستین جلسه کمیته افتتاح کتابخانه مرکزی مشهد برگزار شد

منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
جلسه کمیته افتتاح کتابخانه مرکزی مشهد، با هدف بررسی میزان پیشرفت و برطرف کردن چالش‌های پیش‌روی افتتاح این کتابخانه، با حضور اعضای کارگروه‌های مختلف در این کمیته، برگزار شد.
 نخستین جلسه کمیته افتتاح کتابخانه مرکزی مشهد برگزار شد

 به گزارش لیزنا، نخستین جلسه کمیته افتتاح کتابخانه مرکزی مشهد سه‌شنبه ۱۳ آذر ماه، با حضور علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد، امین متولیان، معاون برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات، مهدی رمضانی معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی، هادی امیری، مدیرکل عمرانی، محمدهادی ناصری مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل، امیر جهانگیری، مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی، اصغر گودرزی، مدیرکل توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌ها، علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، سیامک محبوب، مدیرکل برنامه‌ریزی، لیلی هاشمی، مدیرکل فناوری اطلاعات، سکینه خاتون مهدیان‌پور، مشاور معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی و عباس نعمتی، مدیرکل حراست نهاد، برگزار شد.

در این مراسم علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با تقدیر از اقدامات صورت گرفته، بر اهتمام کارگروه‌های مختلف کمیته افتتاح کتابخانه مرکزی مشهد، نسبت به انجام تعهدات موجود در زمان تعیین شده تأکید کرد و گفت: کتابخانه مرکزی مشهد ان‌شاءالله در ایام دهه فجر سال جاری افتتاح خواهد شد که این موضوع نیازمند اهتمام جدی همکاران در کارگروه‌های مختلف است.

همچنین در این نشست مهدی رمضانی، نماینده تام‌الاختیار دبیرکل در امور افتتاح کتابخانه مرکزی مشهد، با ارائه گزارشی مختصر از روند تشکیل کمیته افتتاح این کتابخانه مرکزی، گفت: بنابر تدبیر دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای افتتاح کتابخانه مرکزی مشهد پس از ۲۴ سال، ساز و کار ویژه‌ای درنظر گرفته شد تا در ایام دهه فجر و همزمان با چهل سالگی انقلاب اسلامی، شاهد افتتاح پروژه کتابخانه مرکزی مشهد باشیم.

در این جلسه گزارش‌هایی از اقدامات پیش‌بینی شده و در دست اجرا در کارگروه‌های مختلف ارائه شد و اسماعیل شفاعی درباره مباحث مالی و تأمین اعتبار لازم برای این پروژه، هادی امیری درباره فعالیت‌های عمرانی و نمای ساختمان کتابخانه، محمدهادی ناصری درباره تبلیغات، اطلاع‌رسانی و برگزاری مراسم افتتاح کتابخانه، امیر جهانگیری درباره تأمین نیروی انسانی کتابخانه، لیلی هاشمی درباره فعالیت‌های حوزه فناوری اطلاعات و تجهیزات کتابخانه‌ای، سیامک محبوب درباره دعوت از مهمانان ویژه و ارائه خدمات اینترنتی در کتابخانه، علی اصغر گودرزی و عبدالله جعفری به عنوان مسئولان کارگروه «طراحی فضا و خدمات کتابخانه‌ای» درباره برآورد تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز، علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی درباره میزان پیشرفت فیزیکی پروژه کتابخانه مرکزی مشهد و عباس نعمتی درباره حفاظت و نگهبانی گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه دادند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: