کد خبر: 39378
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 28 فروردين 1398 - 10:46

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

با هدف برنامه‌ریزی اقدامات فرهنگی صورت گرفت

دیدار نمایندگان نهاد کتابخانه ها از کتابخانه‌های مناطق آسیب‌دیده و دلجویی از کتابداران پلدختر

منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
مدیران‌کل روابط عمومی و توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه ها و دبیراجرایی مدرسه جهادی خواندن با هدف برنامه‌ریزی اقدامات فرهنگی در مناطق سیل‌زده، ‌ضمن حضور در شهرستان پلدختر با کتابدار آسیب‌دیده کتابخانه عمومی علامه جزایری شهرستان پلدختر و کتابخانه عمومی امام علی(ع) بخش معمولان دیدار و از آنان دلجویی کردند.
دیدار نمایندگان نهاد کتابخانه ها از کتابخانه‌های مناطق آسیب‌دیده و دلجویی از کتابداران پلدختر

به گزارش لیزنا، محمدهادی ناصری و اصغر گودرزی مدیران‌کل روابط عمومی و توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همراهی کاظم رستمی دبیر اجرایی مدرسه جهادی خواندن و فرشته طهماسبی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان ضمن حضور در شهرستان پلدختر و روستاهای بابازید، زلان‌تل، دمرود، چهر و ماژین، از نزدیک در جریان آسیب‌دیدگی و میزان خسارت ناشی از سیل در کتابخانه‌های عمومی این مناطق قرار گرفتند.

مدیران‌کل روابط عمومی و توسعه کتابخانه‌ها و مشارکت‌های نهاد همچنین در گفتگو با غلامرضا آقامیرزایی مدیرکل ستاد بحران استان لرستان در جریان آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در استان لرستان و تمهیدات در نظر گرفته برای رفع مشکلات آنها قرار گرفتند.

ناصری و گودرزی در ادامه بازدیدشان با حضور در روستای دمرود و منزل ندا صیادی کتابدار آسیب‌دیده کتابخانه عمومی امام علی(ع) بخش معمولان، با وی دیدار و از او و خانواده‌اش دلجویی کردند.

مدیرکل روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این دیدار با اشاره به دغدغه دبیرکل نهاد در خصوص وضعیت کتابداران آسیب‌دیده در سیل اخیر بیان کرد: ایشان به جد پی‌گیر مسائل و مشکلات کتابداران آسیب‌دیده در سیل اخیر هستند و نهاد در کنار این عزیزان خواهد بود.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که با اقدامات و تمهیدات صورت گرفته شاهد بهبود هر چه سریع‌تر وضعیت مردم خسارت‌دیده از سیل و بازگشت آنها به زندگی عادی باشیم.

مدیرکل روابط عمومی نهاد گفت: یکی از اولویت‌های نهاد در جریان سیل اخیر، برگزاری برنامه‌های فرهنگی است تا کودکان قدری از فضای غم‌بار پس از این حادثه فاصله بگیرند.

ناصری در ادامه افزود: یکی از مشکلات جدی در این ماجرا بحث مطالعه درسی دانش‌آموزان است که با توجه به فرارسیدن ایام امتحانات نیاز به فضای مطالعه و منابع درسی دارند.

وی همچنین اعلام کرد: دو دستگاه کتابخانه سیار به لرستان اعزام خواهد شد و از همین هفته برنامه‌های فرهنگی متنوع آغاز خواهد شد.

همچنین اصغر گودرزی در حاشیه بازدید از کتابخانه نیمه کاره پلدختر گفت: برآوردهای اولیه از آسیب های وارد شده به این کتابخانه انجام شده و به زودی کار بازسازی و تکمیل آن را از سر خواهیم گرفت تا این کتابخانه وارد چرخه خدمات رسانی به مردم منطقه شود.

وی در ادامه با اشاره به استقبال گسترده کتابداران برای امدادرسانی در مناطق آسیب دیده از سیل تأکید کرد: با توجه به اهمیت امداد رسانی و حضور موثر کتابداران در مناطق سیل زده سامانه ای بدین منطور تعریف شد تا کتابداران بتوانند بر اساس توانمندی ها و علاقه مندی خود در مناطق آسیب دیده حضور پیدا کنند. بر اساس آخرین آمارها تا کنون بیش از ۸۰۰ کتابدار از نقاط مختلف کشور برای حضور در مناطق سیل زده اعلام آمادگی کرده اند که در حال ارزیابی های اولیه هستیم به زودی روند اعزام کتابداران داوطلب نهاد اطلاع رسانی خواهیم کرد.

گودرزی با تأکید بر فعالیت‌های انجام‌شده و تمهیدات اتخاذشده برای فعال‌سازی خدمات کتابخانه‌ای در پل‌دختر افزود: فعال‌سازی خدمات پایه‌ای کتابخانه در اسرع وقت، استفاده از فضای جنبی کتابخانه برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی، اعزام و استقرار واحدهای سیار در کمپ‌ها و اردوگاه‌های اسکان اضطراری و ارائه خدمات و برنامه‌های فرهنگی به‌خصوص برای کودکان، از جمله برنامه هایی است که در اسرع وقت برای فعال کردن کتابخانه های علامه جزایری پلدختر و امام علی معمولان در دست اقدام داریم.

فرشته طهماسبی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان نیز در این دیدار ضمن ابراز تأسف و همدردی با آسیب‌دیدگان، گفت: مردم و دولت همپای یکدیگر سعی در رفع مشکلات و جبران خسارت سیل‌دیدگان دارند.

کتابدار کتابخانه عمومی امام علی(ع) بخش معمولان نیز در این دیدار از عنایت دبیرکل و کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پیگیری وضعیت آسیب‌دیدگان سیل و به ویژه کتابداران تشکر کرد.

همچنین مدیران کل روابط عمومی و امور کتابخانه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور با همراهی مدیرکل و جمعی از کارشناسان اداره کل کتابخانه های عمومی استان لرستان با حضور در روستای سیل زده «چم مهر» شهرستان پلدختر ضمن بازدید از این منطقه و گفتگو با اهالی ساکن روستا، از سمیه میر رضایی کتابدار کتابخانه عمومی علامه جزایری شهرستان پلدختر دلجویی کردند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: