کد خبر: 39382
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 28 فروردين 1398 - 10:56

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

در مراسم هشتمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت

تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «در کمین گل سرخ» رونمایی شد

منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور
در مراسم هشتمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت که صبح سه‌شنبه و در آستانه روز ارتش در گلزار شهدای بهشت زهرای تهران برگزار شد، تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «در کمین گل سرخ» رونمایی و منتشر شد.
تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «در کمین گل سرخ» رونمایی شد

به گزارش لیزنا، در آستانه‌ فرارسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، هشتمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت با موضوع گرامیداشت یاد و خاطره‌ امیرسپهد شهید علی صیادشیرازی همراه با رونمایی از تقریظ حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر کتاب «در کمین گل سرخ» (روایتی از زندگی شهید سپهبد علی صیادشیرازی) نوشته محسن مؤمنی، سه‌شنبه بیست و هفتم فروردین با حضور علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و جمعی از همرزمان این شهید و فعالان حوزه‌ ادبیات و هنر دفاع مقدس در جوار مزار شهید سپهبد علی صیادشیرازی برگزار شد.

متن تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر این کتاب -که روایتی از زندگی شهید سپهبد علی صیاد شیرازی و به قلم آقای محسن مؤمنی است- بدین شرح است:

«این نمونه‌ی جالب و بی سابقه‌ای است از گزارش جنگ در ضمن داستان شیرین زندگی یکی از شخصیت‌های آن. آن را یکسره مطالعه کردم (تا ۸۴/۶/۷) زیبا و هنرمندانه نوشته شده است. با بسیاری از حوادث آن کاملاً آشنایم. البته بسیاری دیگر از حوادث آن دوران و نیز مطالب بسیاری از آنچه مربوط به این شهید عزیز است ناگفته مانده است. و این طبیعی است.

البته برجستگی‌های شخصیت شهید صیاد شیرازی را در نوشته و کتاب به درستی نمی توان نشان داد او حقاً نمونه‌ای از یک ارتشی مومن و شجاع و فداکار بود. رحمت خدا بر او

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: