کد خبر: 40503
تاریخ انتشار: سه شنبه, 12 آذر 1398 - 14:20

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابخانه و موزه ملی ملک به هنرجویان، ساخت پاپیه ماشه می‌آموزد

منبع : روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک
هنرجویان و پژوهشگران هنرهای سنتی، با آغاز کارگاه آموزشی ساخت پاپیه ماشه در کتابخانه و موزه ملی ملک در آذر 1398 خورشیدی، با اصول و ریزه‌کاری‌های فنون و شیوه‌های فراهم‌آوری پاپیه ماشه و جایگاه آن در فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی به ویژه ساخت قلمدان‌ها و جلدهای لاکی آشنا می‌شوند.
کتابخانه و موزه ملی ملک به هنرجویان، ساخت پاپیه ماشه می‌آموزد

به گزارش لیزنا، مجید فداییان نقاش، نگارگر و پژوهشگر هنرهای سنتی در کارگاه آموزشی ساخت پاپیه ماشه در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران، شیوه‌ها و فنون فراهم‌آوری و ساخت پاپیه ماشه را به هنرجویان و پژوهشگران هنرهای سنتی می‌آموزد.

این کارگاه آموزشی از دوره‌های آموزشی مدرسه پاییزی ملک در گستره فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی به شمار می‌آید. واژه پاپیه ماشه ریشه‌ای فرانسوی دارد و کاغذ جویده‌شده معنا می‌دهد.

کاغذ در این شاخه هنری، پس از فرآیند خمیر با سریش درهم‌آمیخته شده، زیر فشار می‌رود تا زیرساخت کار فراهم آید. پاپیه ماشه، پایه و مایه کار ساخت آثار سنتی هنری در ایران همچون قلمدان و جلد، همچنین زمینه ساخت مجسمه در بسیاری از کشورهای دیگر به شمار می‌آید.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: