کد خبر: 25689
تاریخ انتشار: دوشنبه, 10 آبان 1395 - 12:03

داخلی

»

مطالب فناوری

»

رویداد

تفاوت چپ دستها و راستها در تایپ با صفحه کلید

منبع : لیزنا
دردنیای امروز استفاده از رایانه و تایپ کلمات یکی از مهارت هایی است که استفاده کنندگان باید آن را داشته باشند اما چپ دستی یا راست دستی در تایپ سریع یا کند کلمات موثر است.
تفاوت چپ دستها و راستها در تایپ با صفحه کلید

به گزارش لیزنا، اکثر افرادی که کاربر کامپیوتر هستند با تایپ کلمات آشنایی نسبی دارند اما بیشتر آنها  با دو انگشت به تایپ کلمات می پردازند به جزکسانی  که دوره های تایپ حرفه ای را پشت سر گذاشته و می توانند با هر10 انگشت بر روی صفحه کلید حرکت کرده کلمات را به سرعت تایپ کنند.

 

کارشناسان دانشگاه Vanderbilt University در یک تحقیق منحصربفرد، داوطلبان را به دو دسته آشنا با فنون تایپ و تایپیست آماتور تقسیم کرده و میزان کلمات تایپ شده توسط آنها را در یک بازه زمانی استاندارد اندازه گیری کرده اند.

در کمال شگفتی این نتیجه بدست آمد که افراد عادی 72 کلمه را در دقیقه تایپ می کنند در صورتی که تایپیست های حرفه ای 80 کلمه را در دقیقه تایپ می کنند.

کارشناسان با بررسی اسکن نوری از صفحه کلید دو گروه داوطلبان شرکت کننده در این آزمایش، دریافتند که تعداد کم درگیر شدن انگشتان در سرعت تایپ موثر نیست بلکه جا و نحوه قرار گیری انگشتان عامل اصلی سرعت یا کندی در تایپ است.

 

همچنین در این پژوهش داوطلبان چپ دست، امتیاز کمتری به نسبت راست دست ها بدست آوردند، داوطلبان چپ دست تنها بر روی کلیدهای خاصی برروی صفحه کلید تمرکز داشتند در صورتی که داوطلبان راست دست دامنه حرکتی بیشتری بر روی کلیدها داشتند.

به طور کلی آرایش کلیدها بر روی صفحه کلید اجازه مانور بیشتری به افراد راست دست به نسبت افراد چپ  دست می دهد و آنها از سرعت بالاتری برخوردار می شوند.

 

با وجود نزدیک بودن تعداد کلمات تایپ شده در یک دقیقه توسط دو گروه اما افرادی که در تایپ ضعیف هستند نمی توانند در یک لحظه هم به متن، صفحه نمایش و به صفحه کلید نگاه کنند و تمرکز بیشتر آنها بر روی صفحه کلید است و این باعث می شود تعداد خطاهای آنها در تایپ زیاد شود.

اگر می خواهید کمترین زمان را برای تایپ اختصاص دهید بهتر است از تکنیک های آموزشی و یا جزوه ها استفاده کنید و این مهارت ضروری را در خود تقویت کنید.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: