کد خبر: 29097
تاریخ انتشار: سه شنبه, 13 تیر 1396 - 12:27

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گزارش

وظیفه اهالی قلم، مبارزه با قدرت‌های اهریمنی و دنیای جهنمی آفریده آنها است

منبع : لیزنا
سمیعی گیلانی مترجم پیشکسوت وظیفه اهالی قلم را مبارزه با قدرت‌های اهریمنی و دنیای جهنمی آفریده آنها دانست که اهالی قلم باید در این امر سهم بسزایی داشته باشند.
وظیفه اهالی قلم، مبارزه با قدرت‌های اهریمنی و دنیای جهنمی آفریده آنها است

به گزارش خبرنگار لیزنا، احمد سمیعی گیلانی مترجم، ویراستار و مدرس ویرایش بعنوان یکی از افرادی که عکس او در صفحات ابتدایی کتاب «یادگار ماندگار» قرار داده شده است، در مراسم رونمایی از کتاب «یادگار ماندگار»گفت: هرگاه در عالم خیال تصور کنیم که اگر قلم از کار افتد چه کوه و دریایی از نابسامانی‌ها و کمبودها پیش خواهد آمد، آنگاه قدر و قیمت قلم را می شناسیم.

وی با بیان اینکه در حرمت و جایگاه قلم و اهالی آن همین بس که سوره قلم بقولی اولین سوره و بقولی دیگر دومین سوره پس از فاتحه‌الکتاب نازل شده است، اظهار داشت: در این سوره با ذکر « وَمَا يَسْطُرُونَ» به اصحاب قلم یا به تعبیر امروز اهل قلم اشاره شده و هرچند بعضی از مفسران صیغه جمع را در این فعل، جمع برای تعظیم شمرده‌اند اما نسبت این فعل به اصحاب قلم در خاک مغفول افتاده است.

سمیعی گیلانی گفت: مخاطبان اولیه این سوره عموما با کتابت آشنا نبودند، لذا متذکر شد که این سوره از نظرگیرترین مظاهر تجددطلبی پیام وحی است. اصولا نشانه‌های متعددی در سیره رسول اکرم (ص) می توان سراغ گرفت که حضرتش به حیث تجددطلبی، اسوه‌ای بی همتا در سراسر تاریخ بشری به شمار می رود.

این مترجم و ویراستار یادآور شد: امروز قلم بیشتر در دست دشمنان بنی آدم و بخصوص در تصرف قلمرو شیطان زرد و قدرت‌های تجاوزگر و حکمرانان فضاهای مجازی است لذا در شرایط کنونی وظیفه اهالی قلم، مبارزه با این قدرت‌های اهریمنی و دنیای جهنمی آفریده آنها است و باید بکوشیم در این مبارزه سهمی داشته باشیم.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: