کد خبر: 24974
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 21 مرداد 1395 - 10:11

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

کتابخانه دانشگاه شریف با کمبود فضا روبه رو است

پشت بام کتابخانه مرکزی دانشگاه شریف سالن مطالعه می شود؟

منبع : لیزنا
 معاون کتابخانه مرکز دانشگاه صنعتی شریف از کمبود فضای مطالعاتی در این دانشگاه و تمهیدات لازم برای رفع این مشکل خبر داد.
پشت بام کتابخانه مرکزی دانشگاه شریف سالن مطالعه می شود؟

دکتر مریم اسدی معاون کتابخانه مرکز دانشگاه صنعتی شریف، در گفت وگو با خبرنگار لیزنا با اشاره به میزان مراجعه دانشجویان به کتابخانه این دانشگاه گفت: هرچند که میزان مراجعه و تقاضا برای مطالعه کتاب بالا است اما متاسفانه با محدودیت فضا روبه رو هستیم.


وی با اشاره به فعالیت 10 ساله این مجموعه بصورت قفسه باز، ادامه داد: با این اقدام، ورود افراد به قفسه ها و رویت کتابهای متنوع (درسی و غیردرسی) بیشتر شده است.


اسدی با بیان اینکه مطالعه کتابهای غیردرسی افزایش یافته، اظهار داشت: نتایج بررسیهای تحلیلی نشان می دهد که براساس مناسبت ها بعضا میزان امانت گرفتن کتاب هم درآن موضوع بیشتر می شود، بخصوص دانشجویان درباره موضوعات روانشناسی، اعتماد به نفس یا انتخاب همسر بیشتر مطالعه می کنند.


معاون کتابخانه مرکز دانشگاه صنعتی شریف بیان کرد: هرچند که نمی توان بین میزان مطالعه کتابهای درسی با غیر درسی فاصله زیادی قائل شد اما کفه ترازوی خواندن کتابهای غیردرسی اندکی سنگین تر است.


وی با اشاره به میزان استفاده مطلوب از کتابخانه دانشگاه عنوان کرد: احساس میکنم دانشجویان بیشتر برای خواندن کتاب های درسی و انجام پروژه های تحقیقاتی به سالن های مطالعه دانشگاه مراجعه می کنند و مطالعه کتابهای غیردرسی را در زمان اوقات فراغت به بیرون از دانشگاه می برند.


اسدی درباره تمهیدات این دانشگاه برای جبران کمبود فضای مطالعه، از ارائه پیشنهاداتی جدید خبر داد و اعلام کرد: برای استفاده بهینه از فضاها و طراحی سالن های جدید پیشنهاداتی را اندیشیده و ارائه کرده ایم، بعنوان مثال برای بخش نشریات که دو طبقه را شامل می شد، قفسه های ریلی طراحی شده تا آنها در یک قفسه متمرکز شوند.


وی افزود: همچنین برخی طرح های کلان را مد نظر داریم مثلا اینکه پشت بام کتابخانه را به سالنهای مطالعه و حتی کافی شاپی برای راحتی دانشجویان اختصاص دهیم. به گفته اسدی این طرحها هنوز در حد پیشنهاد است.


معاون کتابخانه مرکز دانشگاه صنعتی شریف اظهار داشت: تفکرمان این است، فضای کتابخانه های دانشگاهی باید به سمت یادگیری باشد یعنی فضاهایی که افراد بتوانند از طریق یک محل به منابع پژوهشی و خدمات فناوری مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.


اسدی با اشاره به اینکه قصد حرکت به سمت فضاهای مشترک اطلاعاتی با فراهم کردن زیرساختهای لازم را دارند، یادآور شد: علاوه بر طراحی فضاهای فیزیکی با تقویت ساختار شبکه در یکسال اخیر، تا 15 سال آینده وضعیت شبکه مناسبی داریم.


به گفته وی کسب دستاوردهای مناسبتر و اجرایی شدن طرحهای پیشنهادی به زمان برای متقاعد کردن مدیران احتیاج دارد تا آنها بتوانند از لحاظ بودجه ای یاری کنند.

حبیبه
|
Iran
|
1396/04/13 - 16:55
0
0
سلام افراد بیرون هم میتونن از سالن مطالعه استفاده کنن؟ مثلا پشت کنکوری ها
همکار جنوبی
|
Iran
|
1395/05/23 - 07:50
0
0
با سلام و خدا قوت. تیتر شما یک جمله خبری است. احتمالا علامت (؟) اشتباه تایپ شده است.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: