کد خبر: 25007
تاریخ انتشار: سه شنبه, 26 مرداد 1395 - 13:37

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

بودجه؛ مانعی بزرگ برای تجهیز کتابخانه ها

منبع : لیزنا
وزیر علوم گفت: آموزش عالی در توسعه و تجهیز سالن‌های مطالعه دانشگاه‌ها در سراسر کشور با هدف ارتقای سطح علمی بسیار مصمم است.
بودجه؛ مانعی بزرگ برای تجهیز کتابخانه ها

 محمد فرهادی، وزیرعلوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار لیزنا با اشاره به وضعیت کتابخانه‌های دانشگاه‌های سراسر کشور اظهار داشت: با توجه به نقش محوری کتابخانه های دانشگاهی در تامین نیازهای اطلاعاتی اعضای هیئت علمی و دانشجویان و نقش کتابداران  ضرورت تجهیزات دانشگاه ها بسیار حیاتی است و نتایج آن می تواند باعث افزایش بهره وری و توسعۀ کتابخانه های دانشگاه ها باشد.

 

وی بیان کرد: ترویج فرهنگ کتاب خوانی نیازمند فرهنگ سازی است و فرهنگ سازی نیز بدون اعتبار و بودجه کافی محقق نمی شود.

وی عنوان کرد: با توجه به رشد شتاب علمی در کشور کتابخانه‌های مراکز آموزش عالی نیازمند بودجه بیشتری برای خرید کتاب‌های تخصصی هستند.

فرهادی یادآور شد: کارهای پژوهشی و فناوری در کتابخانه‌های دانشگاه‌های کشور به دلیل وجود کتاب‌های پر بار علمی افزایش یافته و این مسئله سبب ارتقای رشد علمی دانشجویان و افزایش پژوهش می شود و طرح تجهیز کتابخانه‌های خوابگاه‌ها و خانه‌های فرهنگ دانشگاه‌ها را در دستور کار داریم.

وی گفت: وزارت علوم در توسعه و تجهیز سالن‌های مطالعه دانشگاه‌ها و افزایش سطح کیفی کتابخانه‌های این مراکز علمی آموزشی بسیار مصمم است و لایحه‌هایی را در این زمینه تقدیم هیئت دولت کرده است.

 

وزیر علوم در پایان یادآور شد: کتابخانه‌ های دانشگاه‌های روزانه سراسر کشور که تحت نظارت وزارت علوم هستند برای سال تحصیلی جدید در جهت استفاده هرچه بیشتر دانشجویان و پژوهشگران تشکیل شده و کتاب‌های جدید علمی خریداری شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: