کد خبر: 39386
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 28 فروردين 1398 - 16:52

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

بنیاد مسکن چگونه برای بازسازی روستاهای آسیب‌دیده اقدام می‌‌کند؟

امکان بررسی «طرح هادی روستایی» در کتابخانه مرکزی بنیاد مسکن +عکس

منبع : لیزنا
حسن رضایی، مدیر کل روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از دانشجویان و پژوهشگران برای بررسی و استفاده از منابع کتابخانه مرکزی این بنیاد در رابطه با اجرای «طرح‌ هادی روستایی» در بازسازی مناطق سیل زده و زلزله زده ایران دعوت کرد.
امکان بررسی «طرح هادی روستایی» در کتابخانه مرکزی بنیاد مسکن +عکس

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یک نهاد عمومی غیر دولتی است که زیر نظر مقام معظم رهبری اداره ‌می‌شود. این بنیاد در روز ۲۱ فروردین سال ۱۳۵۸ به فرمان حضرت امام تاسیس شد. وظایف اصلی این بنیاد که بعدها توسط مجلس شورای اسلامی مصوب شد، به توسعه روستاها مربوط ‌می‌شود.

كتابخانه مركزی و اطلاع رسانی بنیاد مسكن انقلاب اسلامی نیز در سال 1362 تاسیس شد و فعالیت خود را با منابع  اطلاعاتی كه بخش اهم  آن را كتاب تشكیل می داد، آغاز نمود و در راستای تحقق اهداف بنیاد و پیروی از خط مشی تعریف شده برای نهاد مذكور به فعالیت خود ادامه داد.  این کتابخانه دارای بخش مرجع، بخش امانت، بخش کتب، بخش مربوط به پایان نامه‌ها، بخش مربوط به نشریات، بخش مربوط به انتشارات بنیاد، بخش مربوط به نگه داری اسناد و عملکرد بنیاد مسکن به صورت  مکتوب و سی دی، بخش مربوط به منابع تحقیقاتی، بخش مربوط به منابع دیداری و شنیداری است.

در حال حاضر شهلا شریف،  سرپرستی کتابخانه را بر عهده دارد و غزاله قائمی و نسیم معتمدنیا کارشناسان کتابخانه هستند.

حسن رضایی، مدیر کل روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت و گو با خبرنگار لیزنا، ضمن معرفی کتابخانه مرکزی بنیاد مسکن نقش این کتابخانه را در کمک به اهداف مورد نظر بنیاد تشریح کرد.

 

فعالیت‌های كتابخانه مركزی و اطلاع‌رسانی بنیاد مسكن

طبق توضیحات رضایی، كتابخانه مركزی و اطلاع‌رسانی بنیاد مسكن دارای شناسه‌گر استاندارد بین المللی کتابخانه‌هاISIL  IR-400880029  -   است. رده کتابخانه نیز کنگره امریکا است و به صورت سیستم نیمه باز اداره می‌شود و از نرم افزار پارس آذرخش استفاده می‌کند.

او گفت: کتابخانه دارای 7 هزار و 300 کتاب فارسی، 559 کتاب انگلیسی، 11 هزار و 500 تعداد طرح‌هادی، 18هزار و  500 سی دی طرح‌هادی، 90 پایان‌نامه تخصصی با حمایت بنیاد، 573 سند صوتی و تصویری است. در این مستندات آنچه را که در زمان زلزله بم و زلزله آذربایجان رخ داده است به صورت صوتی و تصویری در مرکز اسناد نگهداری کردیم. این مستندات شامل اطلاعات جلسات تشکیل شده، فیلم‌ها و عکس‌های تهیه شده، مطالب مورد بحث و غیره می‌شود. برای مثال اگر کسی بخواهد در رابطه با زلزله ایران تحقیق کند می‌تواند در کتابخانه بنیاد مسکن مستندات را مورد بررسی قرار دهد. آرشیو ما در این زمینه روز به روز گسترش بیشتری پیدا می‌‌کند. درِ کتابخانه بنیاد مسکن به روی تمام محققینی که بخواهند بر روی حوادث و اتفاقات رخ داده در کشورمان بررسی کنند باز است و ما در انجام تحقیقات به آنان کمک و راهنمایی می‌کنیم.

او ادامه داد: کتابخانه 18 هزار و 225 نفر عضو دارد و به‌طور میانگین روزانه 30 درخواست برای دریافت طرح‌های‌هادی ارائه می‌شود. علاوه بر کارکنان خود بنیاد مسکن، دانشجویان، اساتید و پژوهشگران نیز عضو کتابخانه ما هستند.

رضایی با اشاره بر ایجاد اولین کتابخانه انسانی با متخصصین به عنوان یکی از فعالیت‌های کتابخانه بنیاد مسکن، بر همکاری نزدیک میان کتابخانه بنیاد مسکن با دانشگاه‌های سراسر کشور تاکید کرد و گفت:  تشکیل جلسات آشنایی با «طرح‌های ‌هادی» توسط اساتید و دانشجویان در دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده معماری دانشگاه تهران، دانشکده جغرافیا دانشگاه تهران، دانشگاه شهید رجایی، دانشکده پردیس هنرهای زیبا و دانشگاه‌های آزاد رودهن، جنوب و غرب تهران انجام گرفته است.

او توضیح داد: بر این اساس ما در گذشته با دانشگاه‌هایی که در زمینه عمران فعالیت می کنند ارتباط برقرار کردیم. طبق برنامه‌ریزی ما کلاس‌های درس این دانشگاه‌ها با دعوت بنیاد مسکن در کتابخانه این بنیاد  و سالن آمفی تئاتر تشکیل می‌شد. همچنین متخصصین، مدیران کل و کارشناسان خود را که برنامه‌های «طرح ‌هادی» را پیاده می نمایند و یا در بازسازی و سازماندهی بافت‌های تاریخی و سند‌دار کردن واحدهای مسکونی فعالیت می کنند با این گروه‌های دانشجویی آشنا کردیم. این برنامه در آینده نیز اجرا خواهد شد هرچند در حال حاضر به‌دلیل درگیری مسئولین با حوادث رخ داده در سال‌های اخیر در کشورمان مانند زلزله و سیل و وجوذ این نگرانی که شاید نتوانیم آن گونه که باید و شاید گروه‌های دانشجویی را راهنمایی کنیم، متوقف شده است.

وی افزود: طرح دیگری که در سطح کشور و با اعلام به استان‌ها انجام خواهد گرفت،  ارسال و اعزام دانشجویان دانشگاه‌های مختلف در سراسر کشور به مناطق روستایی است که «طرح‌ هادی» در آنجا اجرا می‌شود.  اگر این طرح عملیاتی شود دانشجویان می‌توانند مطالعات خود را در محل و با بازدید از منطقه انجام دهند.  به این ترتیب ما کتابخانه انسانی ایجاد می کنیم. همچنین  دانشجویانی که در رشته عمران تحصیل می‌کنند در درس خود به نام «روستا» ملزم به مراجعه به کتابخانه بنیاد مسکن برای استفاده از تحقیقات انجام گرفته در «طرح‌هادی» هستند. سپس به روستاها و مناطق مورد بررسی خود مراجعه می کنند تا اطلاعات به روز شده را در محل دریافت نمایند و با «طرح‌هادی» عملیاتی شده در منطقه آشنا شوند.

او گفت: زمانی که طرح‌های مختلف را آماده و تصویب کردیم در داخل کتابخانه این طرح‌ها را هم به صورت الکترونیکی و هم به صورت مکتوب قرار می‌دهیم تا دانشجویانی که در رشته عمران، معماری، شهرسازی و غیره  تحصیل می‌کنند  بتوانند از این طرح‌ها در فعالیت‌های پژوهشی خود استفاده کنند.  فایل‌های تحقیقاتی «طرح ‌هادی» برای دانشجویان پس از دریافت تقاضای آنان که اینترنتی انجام می‌شود، در کمتر از ۲۴ ساعت به صورت رایگان ارسال می‌شود.  در صورتی که احیاناً فایل الکترونیکی طرح موجود نباشد نیز با مراجعه دانشجو به کتابخانه فایل کاغذ تحویل آنها می‌شود. همچنین از دانشجویان برای انجام تحقیقات خود در این زمینه حمایت می‌نماییم.

طبق توضیحات رضایی از سال ۱۳۹۴ تا کنون تعداد 9 هزار درخواست از سوی دانشجویان برای بررسی طرح‌های‌هادی ارسال شده و ۴هزار ۷۴۷ طرح برای آنان ارسال شده است. باقی تقاضاها یا به دلیل نبود طرح درخواست شده در بنیاد مسکن و یا نقض تقاضا ارسال شده، عدم رعایت سقف مجاز و درخواست تکراری  برآورده نشده است.

رضایی ادامه داد: از آنجایی که بنیاد مسکن یک حوزه تخصصی است، اولا حدود هفت هزار پرسنل داریم که ۷۰ درصد آنان را متخصصان تشکیل می‌دهند. دارای ۳۱ اداره کل و ۳۸۴ شعبه در سراسر کشور هستیم. به این ترتیب بنیاد مسکن یکی از مراکز اصلی در همه روستاها و شهرستان‌ها است. در هر شهرستانی که شعبه‌ای داشته باشیم کل روستاهای اطراف ارتباطی تنگاتنگ با مهندسی ما برقرار می کنند. به این ترتیب «طرح‌های‌ هادی» از طریق شعبه‌های ما برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

 

«طرح ‌هادی» چیست؟

مدیر کل روابط عمومی، در ادامه سخنان خود وظایف بنیاد مسکن را تشریح کرد. او گفت: وظیفه اصلی این بنیاد به عمران روستایی مربوط می‌شود؛ یعنی تهیه و مطالعه «طرح‌ هادی».  بر این اساس ما در ابتدا مطالعاتی را انجام می دهیم، سپس فضاهای ورزشی، آموزشی، مسکونی، صنعتی و غیره را در سطح شهرها مشخص می‌کنیم و سپس طرح را در محل اجرا می‌نماییم. در حال حاضر حدود ۳۸ هزار طرح در ۱۷ هزار روستا به اجرا درآمده است. وظیفه دیگر بنیاد، سند‌دار کردن فضاهای روستایی است. در این بخش با کمک ثبت اسناد آنچه را مردم در روستاها دارند مشخص و برای آنها سند شش دانگ صادر می‌نماییم. انجام این کار مسلما تاثیر به‌سزایی در زندگی و معیشت مردم دارد. بخش دیگر وظایف بنیاد مسکن به روستاهای تاریخی ایران مربوط می‌شود. در این بخش  روستاهایی را که دارای بافت تاریخی هستند ساماندهی می‌کنیم؛ مانند روستاهای ابیانه، اسلامیه، کندلوس، فرج، زیارت، لافت و غیره. ما این روستاها را که دارای سابقه تاریخی هستند به عنوان مرکز گردشگری سامان می‌دهیم و همین حضور گردشگران وضعیت اقتصاد مردم روستا را نیز دگرگون می‌کند‌.

رضایی افزود: فعالیت بعدی بنیاد بازسازی مسکن روستایی است. در سطح کشور دارای ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد روستایی هستیم. اکثر  خانه‌های آنها با مصالح و سازه ای غیر استاندارد ساخته شده‌اند که با کوچکترین لرزش و زلزله ای فرو می ریزند. کشور ما نیز یکی از ۱۰ کشور حادثه‌خیز دنیا محسوب ‌می‌شود. در زمین لرزه‌هایی که در بم، آذربایجان گیلا  و کرمانشاه رخداد آسیب‌های جبران ناپذیری به روستاییان ما وارد شد. برای پیشگیری از این حوادث طرحی را تحت عنوان بهسازی و مقاوم سازی منازل روستایی در سال ۱۳۸۴ در مجلس شورای اسلامی برنامه ریزی کردیم بر همین اساس به بنیاد مسکن مأموریت داده شده که هر سال ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی را مقاوم سازی نمایند. این کار با وام ارزان قیمتی که از طریق تسهیلات بانکی در اختیار روستاییان قرار می‌گیرد و همچنین ارائه امکانات و خدماتی مانند نقشه، نظارت و غیره انجام ‌می‌شود.  تا به حال بیش از ۲ میلیون خانه با کمک بنیاد مسکن مقاوم سازی شده اند و هیچکدام از این منازل در زلزله‌های اخیر تخریب نشده اند. بر این اساس تا سال ۱۴۰۵ می‌توانیم تا حدود ۷۵ درصد از روستاها را مقاوم سازی نماییم. از طرف دیگر با انجام این کار چون فرهنگ مقاوم‌سازی در میان مردم ترویج ‌می‌شود و روستاییان روش کار و مصالحی را که در مقاوم سازی‌ها به کار می رود مشاهده می‌کنند، در ساخت خانه‌های خود استانداردهای لازم را رعایت می‌نمایند.

او ادامه داد: وظیفه دیگر بنیاد مسکن به حوادث غیر مترقبه مربوط ‌می‌شود مانند سیل زلزله رانش زمین و غیره. در زمان رخ دادن چنین حوادثی ما ماموریت می یابیم تا پس از امداد و نجات، برای ارزیابی کارشناسان خود را ارسال ‌کنیم. چنانچه پس از سیل اخیر نیز کارشناسان ما در منطقه حضور دارند. بر اساس نظر کارشناسان خانه‌های آسیب دیده یا احداثی هستند و یا تعمیری.  پس از تکمیل پرونده‌های مربوطه، بر اساس اعتباراتی که دولت در نظر می‌گیرد، بخشی از کمک‌های بنیاد مسکن به آسیب‌دیدگان به طریق وام انجام ‌می‌شود. چنانچه در حال حاضر برای روستاییان سیل زده ۴۰ میلیون وام با بهره ۴ درصد تعلق گرفته است، ۱۰ میلیون بلاعوض پرداخت ‌می‌شود، ۱۰ میلیون هزینه معیشتی و دو میلیون نیز بلاعوض معیشتی پرداخت می‌شود. برای خانه‌های شهری نیز ۵۰ میلیون وام کم بهره با بهره پنج درصد تعلق می گیرد، ۱۲ میلیون بلاعوض پرداخت ‌می‌شود و ۱۰ میلیون نیز معیشتی داده ‌می‌شود. از طرف دیگر نقشه، نظارت و آواربرداری رایگان انجام می گیرد و به هر واحد نیز ۸ تن  سیمان رایگان داده ‌می‌شود.

او گفت: بر اساس ارزیابی‌های ما تا به این لحظه حدود ۹۰ هزار واحد آسیب دیده اند که شامل موارد احداثی و تعمیری می شوند اما پیش بینی می کنیم با توجه به وضعیت خوزستان این آمار تا حد ۱۵۰ هزار واحد افزایش یابد.

طبق توضیحات رضایی بنیاد مسکن تمام تلاش خود را برای کمک به ساخت منازل آسیب دیدگان سیل اخیر در کشور به کار خواهد برد اما در زمینه مکان‌های مانند کتابخانه‌های عمومی سازمان‌های دیگری که متولی آنها هستند وظایف خود را در این زمینه به انجام خواهند رساند و بنیاد مسکن نیز به آنان کمک خواهد کرد

 مدیر کل روابط عمومی بنیاد مسکن تاکید کرد: در برنامه کاری ما مشارکت مردمی بسیار مهم است. هر چه مردم در مشارکت خود جدی تر عمل کنند واحد مسکونی آنان نیز سریع تر حاضر ‌می‌شود. یعنی پس از مشخص شدن احداثی یا تعمیری بودن منزل آسیب دیده، یا مبلغ تعیین شده به صاحب منزل جهت تعمیر واحد خود واگذار ‌می‌شود و یا برای واحدهای احداثی پس از انجام پروسه اداری، به صورت مرحله به مرحله و با نظارت ناظرین کمک‌های مالی به صورت وام یا بلاعوض به مالکین پرداخت ‌می‌شود.  چنانچه در حال حاضر با مشارک صاحبان منازل  دیوارهای برخی از خانه‌هایی که در گلستان ویران شده بود بالا آمده است.

او گفت: مبلغ تعلق گرفته به حساب خود صاحب خان واریز و پیمانکار توسط خود او تایید ‌می‌شود. بنیاد مسکن فقط نظارت می‌کند‌ که واحد طبق استاندارد‌ها ساخته شود. همچنین پس از ارائه سند، خانه را بیمه می‌کند.

انتشار بیش از 100 کتاب تخصصی در حوزه روستاها

طبق توضیحات رضایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کنار کتابخانه تخصصی یک انتشارات نیز دارد که تا به حال بیش از ۱۰۰ جلد کتاب تخصصی در رابطه با بحث روستاها به چاپ رسانده است. کتاب‌های منتشر شده از سوی بنیاد مسکن به عنوان منابع درسی در دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این کتاب‌ها با همکاری اساتید دانشگاهی و کارشناسان بنیاد تعریف می‌شوند.

رضایی گفت:  این کتاب‌ها هر سال در نمایشگاه کتاب نیز ارائه می‌شوند. دانشگاه‌های مختلف نیز با مراجعه به غرفه بنیاد مسکن جمهوری اسلامی این کتاب‌ها را برای کتابخانه خود تهیه می‌نمایند. غرفه بنیاد نیز در بخش دانشگاهی واقع ‌می‌شود.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن منافع مالی از تالیف و چاپ کتاب‌ها ندارد. کتاب‌ها بسیار کمتر از قیمت واقعی آنها در بازار کتاب به فروش می‌رساند. به طور میانگین سالانه حدود ۱۵ کتاب از طرف بنیاد مسکن منتشر می‌شود اما سال گذشته ۷ کتاب به چاپ رسیده که البته دلیل این آمار پایین نوسانات قیمت کاغذ در بازار بوده است. اما در حال حاضر در انتشاران بنیاد مسکن بیش از ۲۰ کتاب در مرحله آماده سازی برای چاپ قرار دارد.

حسن رضایی مدیر کل روابط عمومی بنیاد مسکن در پایان با بیان اینکه زکات علم نشر آن است، تاکید کرد: همکاران ما در کتابخانه بنیاد مسکن با تمام توان خود تلاش می‌کنند تا به دانشجویان، اساتید، پژوهشگران و محققینی  که در زمینه روستا‌ها و مناطق کشورمان تحقیق می‌کنند یاری رسانند. ما باید دست به دست هم دهیم که این فضای علم و دانش را توسعه بخشیم تا بتوانیم بستری را برای بهره برداری پژوهشگرانی که نیازمند اطلاعات ما هستند فراهم کنیم. ما به ایستایی فکر نمی‌کنیم بلکه به پویایی می‌اندیشیم.

 

لیست  کتاب‌های انتشارات بنیاد مسکن جمهوری اسلامی ایران

بهاء

(ریال)

 

عنوان کتاب

ردیف

800.000

آثار برگزیده اولین مسابقه عکس خانه های روستایی

1

800.000

آثار برگزیده دومین مسابقه عکس خانه های روستایی

2

45.000

آسیب شناسی معماری روستایی

3

80.000

ارائه روشهای مناسب در استفاده از مصالح بوم آورد

4

100.000

ارزشیابی اثرات اجرای طرح هادی روستایی

5

75.000

ارزیابی اثرات صدور سند اماکن روستایی

6

150.000

ارزیابی رفتار لرزه ای ساختمانهای خشتی باسقف گنبدی

7

60.000

الگوها و روشهای آماده سازی اراضی روستایی

8

20.000

الگوی خدمات رسانی روستایی

9

80.000

الگوهای طراحی مسیر پیاده در بافتهای روستایی

10

60.000

بافت شناسی روستایی کشور

11

150.000

برنامه ریزی کالبدی حوزه های گردشگری روستایی

12

130.000

بنیانهای نظریه ای برنامه ریزی کالبدی مناطق

13

30.000

یادگاری از گذشته میراثی برای آینده -  ابیانه (استان اصفهان)

14

30.000

یادگاری از گذشته میراثی برای آینده -  ازغد (استان خراسان رضوی)

15

50.000

یادگاری از گذشته میراثی برای آینده -  اسپیدان (استان خراسان)

16

60.000

یادگاری از گذشته میراثی برای آینده -  اسلاميه (استان یزد)

17

40.000

یادگاری از گذشته میراثی برای آینده -  اورامان تخت (استان کردستان)

18

100.000

یادگاری از گذشته میراثی برای آینده -  انجدان (استان مرکزی)

19

100.000

یادگاری از گذشته میراثی برای آینده -  جواهرده(استان مازندران)

20

120.000

یادگاری از گذشته میراثی برای آینده -  درس جین(استان زنجان)

21

50.000

یادگاری از گذشته میراثی برای آینده -  دره برزرود (استان اصفهان)

22

60.000

یادگاری از گذشته میراثی برای آینده -  ریاب (استان خراسان رضوی)

23

50.000

یادگاری از گذشته میراثی برای آینده -  زنوزق (استان آذربایجان شرقی)

24

50.000

یادگاری از گذشته میراثی برای آینده -  سیمین ابرو (استان همدان)

25

120.000

یادگاری از گذشته میراثی برای آینده -  شمسی(استان یزد)

26

100.000

یادگاری از گذشته میراثی برای آینده -  شمشیر(استان کردستان)

27

100.000

یادگاری از گذشته میراثی برای آینده -  فارسیان (استان گلستان)

28

100.000

یادگاری از گذشته میراثی برای آینده -  فورگ (استان خراسان جنوبی)

29

100.000

یادگاری از گذشته میراثی برای آینده -  قلعه بالا (استان سمنان)

30

30.000

یادگاری از گذشته میراثی برای آینده -  قلعه نو (استان سیستان

31

30.000

یادگاری از گذشته میراثی برای آینده -  کزج (استان اردبیل)

32

100.000

یادگاری از گذشته میراثی برای آینده -  کندلوس (استان مازندران)

33

25.000

یادگاری از گذشته میراثی برای آینده -  كنگ (استان خراسان رضوی)

34

100.000

یادگاری از گذشته میراثی برای آینده -  گشانی(استان همدان)

35

30.000

یادگاری از گذشته میراثی برای آینده -  لافت (استان هرمزگان)

36

60.000

یادگاری از گذشته میراثی برای آینده -  وركانه (استان همدان)

37

100.000

یادگاری از گذشته میراثی برای آینده -  هجیج (استان کردستان)

38

90.000

چشم انداز و نظام مدیریت برنامه ریزی توسعه کالبدی نواحی روستایی

39

80.000

حفاظت و توسعه در بافتهای باارزش

40

250.000

خانه های روستایی ایران

41

50.000

دستنامه ضوابط ساختمانهای سنگی با کلاف

42

15.000

راهنمای طراحی فضاهای معیشتی در مسکن روستایی

43

80.000

راهبردها و سیاست های توسعه کالبدی سکونتگاههای روستایی

44

80.000

راهنمای مطالعات حوزه نفوذ نقاط روستایی

45

60.000

راهنمای مطالعات شبکه معابر روستایی

46

80.000

راهنمای مطالعات کاربری زمین روستایی

47

100.000

راهنمای اجرایی و جزییات عایق کاری حرارتی پوسته ساختمانهای روستایی

48

800.000

روستاهای تاریخی ایران جلد اول

49

1000.000

روستاهای تاریخی ایران جلد دوم

50

100.000

روش شناسی مشارکتی در برنامه ریزی کالبدی سکونتگاههای روستایی

51

50.000

روشها و مدلهای برنامه ریزی در اقتصاد روستایی

52

35.000

سطح‌بندي روستاهاي كشور

53

150.000

شالوده مکان یابی استقرار روستاهای جدید

54

30.000

شناخت و تحلیل جمعیت در مطالعات روستایی

55

65.000

طراحی و اجرای فضای سبز روستایی

56

40.000

طراحی و اجرای شبکه آبهای سطحی روستایی

57

70.000

قابلیت سنجی زمین روستایی

58

350.000

گونه شناسی مسکن روستایی استان بوشهر

59

400.000

گونه شناسی مسکن روستایی استان زنجان

60

500.000

گونه شناسی مسکن روستایی استان فارس

61

200.000

گونه شناسی مسکن روستایی استان قزوین

62

350.000

گونه شناسی مسکن روستایی استان کردستان

63

350.000

گونه شناسی مسکن روستایی استان کرمان

64

250.000

گونه شناسی مسکن روستایی استان گیلان

65

250.000

گونه شناسی مسکن روستایی استان گلستان

66

250.000

گونه شناسی مسکن روستایی استان مازندران

67

250.000

گونه شناسی مسکن روستایی استان مرکزی

68

120.000

گونه شناسی مسکن روستایی استان هرمزگان

69

450.000

گونه شناسی مسکن روستایی استان یزد

70

46.000

مجموعه مقالات کنفرانس: حکمروایی روستایی

71

35.000

مجموعه مقالات کنفرانس: اقتصاد مسکن روستایی

72

83.000

مجموعه مقالات کنفرانس: ابعاد فضایی مکانی سکونتگاههای روستایی

73

66.000

مجموعه مقالات کنفرانس: مدیریت بازسازی پس از سانحه و مقاوم سازی

74

140.000

مجموعه مقالات کنفرانس: برنامه ریزی و طراحی مسکن (شامل دو جلد)

75

110.000

مجموعه مقالات کنفرانس: برنامه ریزی و طراحی بافت روستایی (شامل دو جلد)

76

70.000

مجموعه مقالات کنفرانس: مدیریت فناوری ساخت، سازه و مصالح

77

60.000

مجموعه مقالات کنفرانس: متن انگلیسی

78

150.000

مجموعه مقالات اولین همایش توسعه پایدار " حکمروایی محلی"

79

180.000

مجموعه مقالات اولین همایش توسعه پایدار" ابعاد مکانی فضایی سکونتگاههای روستایی" جلد 1

80

200.000

مجموعه مقالات اولین همایش توسعه پایدار"ابعاد مکانی فضایی سکونتگاههای روستایی" جلد 2

81

120.000

مجموعه مقالات اولین همایش توسعه پایدار"مسکن و بهسازی" جلد 1

82

120.000

مجموعه مقالات اولین همایش توسعه پایدار  " مسکن و بهسازی" جلد 2

83

50.0001

مجموعه مقالات اولین همایش توسعه پایدار " مقالات برگزیده"

84

150.000

مجموعه قوانین و مقررات اختصاصی عمران روستایی

85

15.000

مروری بر تئوریهای برنامه ریزی کالبدی

86

100.000

مستندسازی فرایند اسکان موقت پس از زلزله 1382 بم

87

100.000

مستندسازی نقش و عملکرد دولت ها، موسسات بین المللی و نهادهای کمک رسان در بازسازی پس از زلزله 1382 بم

88

100.000

مستندسازی فرایند طراحی پس از زلزله 1382 بم (با تاکید بر بخش مسکن)

89

200.000

ملاحظاتی بر طراحی خانه روستایی در بازسازی پس از سانحه

90

350.000

ملاحظاتی بر جابه جایی سکونتگاههای روستایی

91

35.000

نظریه ها و رویکردهای سازمان یابی فضایی

92

120.000

نمونه هایی از الگوی مسکن روستایی در بازسازی

93

8.000

ارزیابی کمیت و کیفیت تولید مصالح ساختمانی

94

7.000

ارزیابی کمیت وکیفیت تولید و عرضه و تقاضای مصالح ساخت

95

13.000

بررسی الگوی مناسب بیمه خطر زلزله در ایران

96

8.000

بهبود عملیات بنایی با آجرو بررسی ملاتهای متداول

97

11.000

تحلیل لغزش گلدیان(رودبار) ناشی اززلزله 31 خردادماه سال 1369

98

28.000

تحلیل و برنامه ریزی فضایی  مکانی سکونتگاهها برای کاهش خطر زلزله

99

12.000

راهنمای محاسبه، طرح و اجرای ساختمانهای بتن مسلح

100

12.000

زمین لغزش در مناطق زلزله خیز با تاکید بر زمین لغزشهای کیانش

101

16.000

زمین لغزش در مناطق زلزله خیز با نگرشی بر زمین لغزشهای ...

102

26.000

طراحی شهری در مناطق زلزله زده (رستم آباد)

103

8.000

گزارش نقشه های هم شتاب گستره تهران و ...

104

 


 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: